avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1034 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Infiintare/functionare PFA
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Infiintare/functionare PFA

Pentru ca nu reusesc sa aflu singura toate informatiile legate de PFA, vreau sa aflu cu cine ar trebui sa ma consult ca sa stiu ce sa aleg. Unii spun ca cu un contabil, altii cu un avocat, iar ceilalti cu un economist. Am nevoie sa ma consult cu o persoana care cunoaste toate detaliile legate de PFA si functionare/legi si care sa ma indrume sa aleg intre norma de venit si partida simpla, care sunt taxele exact, sau ce sa fac daca vecinii nu vor sa semneze, lucruri de genul.
De asemenea, exista cineva specializat pe forum, care poate oferi aceste consultatii prin telefon si email, cu plata prin transfer bancar, daca nu suntem in acelasi oras?
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 08:11, 20 Martie 2013
La impozitarea in sistem real se aplica 16% la venitul net (din venitul brut minus cheltuieli deductibile). La impozitarea pe norma de vent se aplica 16% la norma de venit care este diferita in functie de localitate. De obicei e mai mare in municipii si mai mica in orase sau comune. Normele de venit sunt stabilite anual si prezentate pe site-ul MFP.
In urma unui calcul estimativ al veniturilor previzionate puteti hotara care varianta va convine mai mult.
Veti avea de completat registrul jurnal de incasari si plati in totalitate la impozitarea in sistem real si doar partea de incasari la impozitarea pe norme de venit.
Cu obtinerea acordului vecinilor chiar ca e o problema pentru ca, in definitiv, in functie de genul de activitate pe care doriti s-o desfasurati la respectiva adresa, chiar nu puteti sa-i obligati sa-si dea acordul.

Pentru alte nelamuriri, puteti posta aici, in continuare si alte nelamuriri si cred ca si alti colegi de forum vor incerca sa va raspunda in functie de pregatirea sau experienta lor.
Ok. In afara de cei 16% impozit pe venit, ce se mai plateste? Imi iesise odata la calcul ca trebuie sa dau peste 50% numai pe taxe/impozite. Era fondul/asigurarea de sanatate, somajul si fondul de pensii, dar n-am inteles cat % este fiecare. (Scuze daca nu nimeresc exact termenii.)

Ce venituri trebuie sa declar si ce venituri nu trebuie sa declar? Eu castig din vreo 10 locuri cate putin si sunt toate project-based, adica nu sunt mereu aceleasi luna de luna.

Ce cheltuieli pot sa deduc concret ca blogger care lucreaza de acasa? Ma gandesc la intretinere, lumina, telefon, internetul, calculatoarele pe care mi le cumpar/piese de hardware schimbate, licenta la Windows, antivirusul, gazduirea la website? Cineva mi-a spus ca intretinerea este cheltuiala deductibila, insa numai 1/3 sau asa ceva. Daca nu stiu dinainte cat exact pot deduce si din ce, nu am cum sa-mi fac socotelile.

M-as mira sa-mi poata raspunde cineva la aceste intrebari. Cand am fost la registrul comertului (sau cum se numeste) ca sa intreb cum sa-mi fac PFA ca blogger s-au uitat ciudat la mine si n-au stiut ce sa-mi raspunda. Am plecat acasa.

Imi trebuie casa de marcat? Cei de la, cred, registrul comertului, mi-au spus ca e obligatoriu chiar si pentru activitatea mea. Informatia am obtinut-o acum vreo 2 ani.

Daca vreau sa devin PFA ca blogger, si vecinii nu vor sa semneze, tot n-am cum sa-i oblig, avand in vedere ca activitatea PFA-ului e inofensiva pentru linistea lor? Cred ca voi obtine semnaturile, dar vreau sa stiu ce fac in caz ca nu merge.
Avem la etajul 5 o firma cu contabili iar vecinii, majoritatea pensionari, ii barfesc intr-una ca "Uite aia fac bani la etajul 5! Nesimtitii! Si-au facut firma in apartament, auzi tu, firma!"

La norma de venit merg deducerile, sau nu se deduce nimic? N-am inteles niciodata sensul deducerilor.
Pe langa acel impozit de 16% se mai plateste contributie la sanatate 5,5% din venitul net si CAS pentru pensie 31,3% este obligatorie, minim 244 lei/luna, daca faceti venituri minime pe an in suma de 8600 lei. Daca sunteti salariat numai platii CAS-ului.
Toate veniturile incasate de la diferiti beneficiari le inregistrati in registrul jurnal de insari si plati.
La norma de venit nu se deduce nimic.
Pentru a afla ce tipuri de cheltuieli se pot deduce la impozitarea in sistem real cititi art. 48 din codul fiscal de la adresa [ link extern ]
Multumesc pentru ajutor! Raspund mai greu pentru ca astept sa se mai adune intrebari. O sa citesc informatiile din link-ul dvs cu atentie pentru ca m-am uitat doar pe fuga deocamdata. Pana la urma o sa aleg sistemul real din cauza ca la norma de venit nu exista deduceri. Oricum, nu stiu cat o sa pot deduce pentru ca banuiesc ca se pot deduce doar cheltuielile trecute pe PFA. Asa, un dezavantaj ar fi ca daca imi cumpar un aparat pe PFA, ca investitie, si se strica, nu pot apela la OPC, pentru ca nu sunt persoana fizica, deci pierd aceasta protectie.
O sa ma documentez si despre veniturile reinvestite, care am citit ca nu se impoziteaza.
Citisem undeva ca pe langa sanatate, impozit si pensie se mai plateste si pentru somaj. Ma insel?
Contributie la somaj in cazul pfa nu se mai plateste.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcul impozit pfa loredanastiuca loredanastiuca Imi poate spune cineva cum se calculeaza impozitul in 2011 pentru un taximetrist care e PFA? Se calculeaza 16% din incasari (venit), sau se deduc si anumite ... (vezi toată discuția)
Drepturi si obligatii pt o intreprindere familiala mitazizu mitazizu pentru deschiderea unui magazin care sa functioneze cu mai multe coduri caen,pot sa infinteez o intreprindere familiala?.m-ar interesa pt ce fel de impozit sa ... (vezi toată discuția)
Diferente intre norma venit si sistem real la pfa iricris iricris intrucat am un pfa nou cu obiect de activ.inchiriere biciclete pt.divertisment si urmeaza sa depun declaratiile la finante , nu stiu ce sa aleg, impozitare pe ... (vezi toată discuția)