Am avut un aparat luat in leasing, pentru care s-au achitat doar o parte din rate, fara a fi primit aparatul fizic. Firma nu s-a mai inteles cu cei de la leasing si au anulat contractul de leasing, ramanand cu valoarea ratelor achitate, de recuperat. In balanta apare in contul 167 cu minus valoarea ratelor de leasing. La lichidarea societatii, cum se poate inchide acest cont?
Multumesc!
Neinregistrand contractul de leasing,cum era normal,dupa primirea aparatului,ati mai inregistrat si plata direct in cont 167,cu toate ca obligatia de plata a ratelor trebuia sa rezida din facturile primite de la locator(in cazul leasingului financiar)prin inregistrarea in cont 404.
Pana a ajunge la lichidarea societatii,trebuie sa inregistrati debitul datorat de societatea de leasing 461 =167 si sa recuperati aceasta suma,platita nejustificat. Daca ajungeti la lichidare inainte de recuperarea sumei, in mod cert aceasta va trebui compensata cu alte sume ce le are de ridicat din firma asociatul sau asociatii. Parcurgerea etapelor de dizolvare si radierea firmei,duc la desfiintarea acesteia.Lichidarea firmei apare ca o etapa intermediara,cand asociatii nu se inteleg la impartirea bunurilor.
Multumesc pentru raspuns! Un expert contabil mi-a spus ca aceasta suma ar trebuie trecuta pe venituri la dizolvarea firmei(la bilantul de inchidere) si ar trebui sa se plateasca 16%.
Pai cum sa treceti pe venituri niste sume platite? eventual o cheltuiala daca exista certitudinea ca nu ii veti recupera (o cheltuiala nedeductibila, intrucat nu este efectuata in scopul obtinerii de venituri; presupun ca platile s-au facut in baza unor facturi)), cu o continuare a notei prezentate mai sus, astfel:
654=461
Ordin 3055:
"În creditul contului 461 "Debitori diversi" se înregistrează:
- sumele trecute pe pierderi cu prilejul scăderii din evidentă a debitorilor (654);"