Mi-au fost recomandati niste clienti straini carora le-am trimis pe email o oferta de onorarii, pe care acestia au acceptat-o explicit printr-o convorbire telefonica si implicit prin emailurile prin care mi-au transmis instructiuni si feedback fata de diversele lucrari pe care le intreprindeam pentru ei. Ulterior, intrucat urmau sa revina in Romania de-abia in martie, le-am transmis si un contract de asistenta juridica in format electronic pe care nu l-au comentat. Dupa 25 de zile si o serie de lucrari efectuate, inclusiv de taxe platite in beneficiul lor, cand le-am trimis prima factura, conform practicii obisnuite cu concetatenii lor- nu sunt singurii clienti cu respectiva cetatenie cu care lucrez- au contestat suma, incercand sa-mi impuna un onorariu mult mai mic, sub pretextul ca au primit si oferte mai mici. Evident ca nu am acceptat, desi le-am oferit o reducere, cu conditia sa vina la masa verde. Insa, deja a trecut o luna si jumatate in care au tot amanat intalnirea sub diverse pretexte, iar in momentul in care au ignorat si cererea mea de a face o plata partiala, ca si dovada de buna credinta, mi-am retras si oferta de discount. Ma intereseaza insa in situatia in care acestia continua sa amane, cam ce cai de atac as avea, intrucat din cauza distantei, nu exista un contract semnat pe formularul baroului (si nici contractul in format electronic nu l-au semnat). Personal m-am gandit la o eventuala ordonanta de plata, bazata pe oferta scrisa acceptata asa cum am detaliat mai sus, pe facturi si pe situatiile de lucrari. Formal vorbind, debitoare este firma din Romania a respectivilor. Alte idei?