avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 539 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... majorare retributie decret 46/1982
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

majorare retributie decret 46/1982

decret 46 din12-02-1982

din anul 1984 (anul angajarii) pina in mai 1989 am primit luna de luna o suma fixa lunara cuprinsa intre 175-140 lei, denumita majorare retributie. suma era functie de salariul tarifar conform decret 46 din 12.02.1982 art.1.
in cartea de munca nu apare consemnat nimic ca majorare retributie.
aceste compensatii se iau in calculul pensiei ?
se pot cere adeverinte pentru aceste sume ?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:01, 22 Februarie 2009
1. Toate veniturile pentru care s-a achitat CAS sunt avute in vedere la calculul pensiei.
2. Bineinteles, puteti solicita fostului angajator adeverinta.
problema este ca beneficiarul nu stie ce a platit societatea si ii este foarte greu sa dovedeasca acest lucru.
concret nu vor sa elibereze adeverinte pt. ca acest decret nu apare in lista de sporuri pe care casa de pensii a trimis-o la societati ca indrumar de completare si nici in oug nr4/2005 in mod explicit.
eu sint in situatia fericita in care am toti fluturasii de salarii cit am lucrat si pot dovedi plata acestor sume intrate in venitul brut ( cel luat in calculul cas-lui).
ce poate face un coleg care nu mai are adesti fluturasi?
nu trebuie uitat ca birocratia este la ea acasa in romania.
Aceste venituri, pentru a fi avute in vedere la calculul pensiei, trebuie sa fie inscrise intr-o adeverinta, adeverinta ce trebuie sa fie intocmita cu respectarea pvc. VI din anexa O.U.G. 4/2005.

Cu fluturasii nu aveti ce sa faceti la casa de pensii.
stiu ca fluturasii nu au relevanta pt casa de pensii.
problema este cu societatea care NU vrea sa elibereze adeverintele pt. ca spre exemplu sustin ca nu au statele de plata detaliate si nu mai stiu cum au platit si mai ales ce au platit .
ce vina au asiguratii?
eu am folosit fluturasii in relatia cu societatea si voi primi adeverinta solicitata , dar ce vor face colegii mei care nu pot dovedi acelasi lucru ?
multumesc , apreciez dorinta d-stra de a lamuri problemele ridicate de oameni
Imi pare rau, dar daca fostii angajatori nu mai au in arhive statele de plata, colegii dvs. nu au nicio modalitate concreta de a rezolva aceasta problema.

Alte discuții în legătură

Pensionare cu mentiuni diferite in carnetul de munca vs. „fluturas”!? gaby_germ gaby_germ Buna ziua. Sunt in perioada pregatirii dosarului pentru Pensie la limita de varsta. Am niste neclaritatati si doresc sa le inteleg cu ajutorul acestei ... (vezi toată discuția)
Plata pe post ika ika Va supun atentiei urmatorul aspect: In perioada 1977- 1983 am lucrat la o intreprindere in care retribuirea muncii se facea pe post si nu pe categorie. ... (vezi toată discuția)
Recalcularea pensiei pentru perioada lucrata in acord global Adriana68 Adriana68 Buna ziua, V-as ruga sa-mi spuneti daca mai este valabila legea pentru care as putea depune cerere de recalculare a pensiei pentru perioada lucrata in acord ... (vezi toată discuția)