avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 902 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema facturare servicii cu stornare si diferenta ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema facturare servicii cu stornare si diferenta curs valutar

Sunt ,din nefericire, client ****. Am facut prostia ca sa trec acum cca 6 luni la un pachet superior.Am observat ca imediat, inca de la prima factura noua (la cca 2 luni de la trecerea la noul pachet de servicii) au inceput sa ma incarce cu chiria telefonului care, conform contractului, trebuia dedusa. Operatorul accepta situatia si-mi comunica ca se va storna chiria telefonului pe cele 3 luni.
Mentionez ca in aceste luni euro era la valori de la 4.3 pana la 4.5.Ei imi fac oarecum stornarea la cele peste 3 luni de chirie a aparatului telefonic dar fac si urmatorul fapt :
1.facturile mele *** sunt de 19euro(servicii)+2euro(chirie videobox)+tva cu euro la cursul BNR din data facturarii;
2.Facturile pe cele peste 3 luni contineau acesti 21+0.7(chirie tel)+TVA la data facturarii din respectivele momente, intre 4.3 si 4.5(incepuse euro sa creasca odata cu povestea demiterii presedintelui)
3.pe data de 25.08.2012 imi emit factura la curs de peste 4.6 dar nu numai pentru luna curenta ci calculand in urmatorul mod :
imi scad (calculand aici numai la valoarea f TVA) 21.7x(val euro vechi la data emiterii vechilor facturi/valoare euro de 4.63 ) dand sume intre 19.8 si 20.7 si imi aduna pe toate aceste luni valoarea de 21euro cu euro la +4.6186.
Mi-au mai pus o penalizare de 5 ron desi ei mi-au comunicat sa astept noua factura cu modificarile(ca la romani). Cert este ca am ajuns in final sa plates peste 25 ron suplimentar(130.5 ron) vis-a-vis de o factura simpla de 19+2-0.7x3.3(stornarea aproximativa pentru chiria aparatului telefonic) calculate la 4.6186 ron.
Am depus o sesizare in scris in ziua urmatoare primirii facturii 'de corectie'(data de 19 septembrie 2012) ,sesizare pt care am bonul de ordine dar pe care ei nu o recunosc ca atare si la care nici in ziua de azi nu am primit raspuns. La alte sesizari telefonice mi se raspundea total amenintator, fiind practic tratat ca un fraier de tinichea. O data am fost si jignit iar alta data mi s-a inchis telefonul.In ultimul lor raspuns mi s-a comunicat ca :
\"punctual in cazul d-voastra: factura a fost emisa in data de 26.08.2012(avand perioada de consum 26.07.2012-25.08.2012), s-a folosit cursul 1 euro=4.6186,curs afisat la BNR in data de 25.07.2012 si valabil pentru 26.07.2012 care reprezinta prima zi de consum pentru factura de consum in cauza\".
Deci chestii adevarate partial dar total pe langa ce reclamam eu . Raspunsul a fost semnat de catre o domnita care probabil nici nu s-a sinchisit sa vada care e adevarata problema.Va ganditi ca daca euro era 100 ron ma trezeam cu o diferenta suplimentara de achitat de peste 800 ron.

Mie imi pare total ilegal acest mod de facturare dar ce spune legea in astfel de cazuri?Ce ma sfatuiti sa fac? Cum se calculeaza TVA in aceasta situatie?
O alta formulare:
Daca o factura a fost intocmita in euro scriindu-se si valoarea in lei din ziua intocmirii facturii cum se va face ulterior stornarea ei :
(1)in euro si transcrierea in lei la cursul valutar din data emiterii facturii initiale ;
(2)in euro dar la cursul valutar din ziua emiterii facturii de storno
(3)stornez facturile la aceeasi valoare in lei aparand o diferenta in valoarea in euro datorita folosirii cursului valutar din ziua emiterii facturii de storno;
Care este baza legala pt una din aceste 3 situatii? Aveti ale sugestii?
Daca vreti va pot pune la dispozitii copii scanate dupa aceste acte(cu datele de identificare abonat sterse in prealabil).
Mult respect.


Adaug urmatoarele relativ la contract:
1.Contractul a fost facut pe o perioada de 2 ani motivandu-se aceasta perioada si cu compensarea chiriei aparatul telefonic pe toata aceasta durata ('promotie');
2.Factura de calculeaza in euro cu plata in lei la cursul din prima zi de facturare;
3.Firma furnizoare de servicii nu are voie sa emita factura pe mai multe luni.

O alta intrebare este : prin modul lor de "stornare" si "recalculare" pentru a evita incalcarea punctului 1 ce ducea la posibilitatea mea de a cere unilateral anularea contractului nu s-a incalcat cel putin unul din urmatoarele 2 puncte ? (2 si 3 in acest caz)?

Ultima modificare: Duminică, 17 Martie 2013
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Inca ma intereseaza. Chiar nu este nimeni aici care ar avea idee? Eventual recomandati-mi un alt site unde as avea mai mult noroc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Stornare avans si emitere factura finala anansc83 anansc83 Am si eu o intrebare referitoare la facturarea unor bunuri contractate in valuta, facturate in lei: 1. In contract se specifica ca plata se va efectua la ... (vezi toată discuția)
La ce curs se achita? Nabuco Nabuco Buna ziua! Va rog ajutati-ma cu o indrumare! Prestez o categorie de servicii pe care o pot factura si incasa in euro, pe intern. Astfel ,exemplificativ, am ... (vezi toată discuția)
Avans diferenta de curs NNorbert NNorbert Buna ziua Am emis o facura de avans , pentru un beneficiar extern in valoare de 10.000 eur la cursul de 4.3 ron, la stornare cursul era 4.4 ron, cum ... (vezi toată discuția)