Multe dintre asociatiile de proprietari s-au constituit inainte de anul 2007 prin transformarea fostelor asociatii de locatari in temeiul Legii locuintei nr.114/1996 si O.G.nr.85/2001 (aprobata prin Legea nr. 234/2002).
Documentele de infiintare ale acestor asociatii cum ar fi Acordul de asociere, dar mai ales Statutul contin prevederi care, pe alocuri, sunt in contradictie cu cele din Legea 230/2007 si Norma de aplicare (HG nr.1588/2007). De aceasta situatie se folosesc unii presedinti de asociatii si administratori, care atunci cand le cade lor bine invoca prevederile statutare negandu-le pe cele legale aparute ulterior si viceversa.
Normal ar fi sa se modifice statutul, dar se evita dandu-se vina pe aspectele birocratice.
Pun in discutie aceasta situatie pentru a ne lamuri daca este in regula ca pana la eventuala modificare a statutului sa aplicam prevederile acestuia (statutului)?
Multumesc.
Statutul asociatiei trebuie modificat astfel incat sa nu existe in el prevederi care sa incalce legea iar pana la modificare se aplica oricum prevederile legale.
Statutul se modifica practic, cu creionul in mana si cunoscand legea, in cateva zile, iar prezentarea lui la judecatorie pentru modificare nu poate dura mai mult de o luna de zile. Nu sunt niciun fel de impedimente birocratice. Asta este doar un pretext pentru justificarea comoditatii.
Exemple din statut:
-Un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta (la adunarea generala) cel mult inca un membru absent, prin imputernicire scrisa;
-comitetul executiv se va intruni de cel putin 4 ori pe an;
-comitetul executiv va fi condus de un presedinte care va fi desemnat in persoana celui care intruneste cel mai mare numar de voturi la alegerea comitetului;
-comitetul va alege un vicepresedinte din randul membrilor comitetului;
-comitetul executiv lucreaza valabil in prezenta a jumatate plus unu din numarul membrilor si adopta “hotarari cu cel putin doua treimi din numarul celor prezenti!“
-conducatorul executiv al asociatiei este presedintele. Presedintele este inlocuit de vicepresedinte, care ii va indeplini atributiile, in cazul absentei acestuia;
-membrii asociatiei au “obligatia” sa participle la adunarile generale …
-comitetul va alege un secretar din randul membrilor comitetului.
s.a.m.d.
Si pentru astea vreti sa schimbati statutul? Din ce ne-ati scris aici lucrurile nu se fac altfel decat in lege, numai ca se fac niste precizari mai restrictive. Chiar duc la o mai buna organizare a asociatiei.
Personal nu vad motive sa schimbati statutul.