avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 543 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cenzor
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cenzor

Buna ziua,

va rog sami spune-ti ce presupune activitatea de cenzor al unei asociatii de proprietari, obligatii, raspunderi si daca este necesara o anumita pregatire pentru aceasta?
va multumesc
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:08, 21 Martie 2013
L nr 230/2007 Art. 33. - (1) Cenzorul sau comisia de cenzori a asociatiei de proprietari are, in principal, urmatoarele atributii:
a) verifica legalitatea actelor si documentelor, a hotararilor, deciziilor, regulilor si regulamentelor;
b) verifica executia bugetului de venituri si cheltuieli;
c) verifica gestiunea financiar-contabila;
d) cel putin o data pe an, intocmeste si prezinta adunarii generale rapoarte asupra activitatii sale si asupra gestiunii asociatiei de proprietari, propunand masuri.
(2) Cenzorul sau cenzorii alesi ai asociatiei de proprietari pot fi remunerati pe baza unui contract de mandat, conform hotararii adunarii generale a proprietarilor, la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli.
(3) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, cenzorul sau cenzorii asociatiei de proprietari raspund personal sau in solidar, in fata legii si a proprietarilor, pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.



Avand in vedere ca responsabilitatea cenzorului consta in verificarea lunara a legalitatii documentelor asociatiei de proprietari respectiv vizarea pentru legalitate a listelor unare de intretinere,este necesar ca persoana care presteaza respectiva activitate sa detina studii de specialitate
ce inseamna studii de specialitate, si daca in lege e stipulata necesitatea existentei acestor studii
În O.G. nr. 65/1994, se precizează următoarele:

Art. 6. – Expertul contabil poate executa pentru persoanele fizice şi juridice următoarele lucrări: f) îndeplineşte, potrivit dispoziţiilor legale, atribuţiile prevăzute în mandatul de cenzor la societăţile comerciale;”

„Art. 12. - (3) Activitatea de cenzor poate fi desfăşurată, potrivit legii, de către experţii contabili, persoanele cu studii economice superioare cu diplomă recunoscută de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi experienţă în activitatea financiar-contabilă de cel puţin 5 ani, precum şi de către societăţile comerciale membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.”

Baza legală

* Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activităţii de expertiză contabilă şi a contabililor autorizaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

* Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

* O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;

* H.G. nr. 1050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;

* H.G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

* O.G. nr. 2/2012 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 71 din 30/01/2012




Ultima modificare: Miercuri, 20 Martie 2013
ynocentta, utilizator
sunt inginer auto, pot face parte din comisia de cenzori a asociatiei de peroprietari?
Puteti face parte din comisia de cenzori a asociatiei.
Raspunsul de sus viza un cenzor angajat de asociatia de proprietari din exteriorul asociatiei si care trebuie sa fie atestat CECCAR, in cazul in care nu se putea alege comisie de cenzori compusa din membri ai asociatiei.

Membrii comisiei de cenzori trebuie sa se familiarizeze cu legislatia specifica asociatiilor de proprietari (care nu este prea vasta) si sa urmareasca indeaproape ce se intampla cu fondurile asociatiei, cu soldurile din casa, banca si, in general cu partea financiara si de repartizare a cheltuielilor pe liste.
Sa faca un raport al acestei activitati pe care sa-l prezinte in AG anuala.
Sa urmareasca incheierea de contracte legale cu persoanele care muncesc in asociatiei, sa urmareasca ca aceste contracte sa fie inscrise in Revisal la ITM, sa se faca declaratia lunara a veniturilor la ANAF, sa se plateasca contributiile catre stat.
Sa urmareasca facturile si platile acestora cat mai strans posibil, sa nu lase din mana acest control pentru a nu pune in situatia de a vi se sista utilitatile.

Mai asteptati sa mai completeze si altii.....:)

Alte discuții în legătură

Firma nou infiintata - ajutor va rog! impax impax Salutare oameni buni, Am o problema mai delicata asa ca o sa incep cu inceputul… Eu impreuna cu un prieten am depus la ONRC dosarul pentru a infiinta ... (vezi toată discuția)
Conditii cenzor udau_1966 udau_1966 as vrea sa stiu ce conditii trebuie indeplinite ,din punct de vedere legal,sa fii cenzor al unei asociatii de propietari? cu stima ,cristi (vezi toată discuția)
Studiile cenzorului asociatiei de proprietari ales si angajat extern cyan cyan Am cautat pe forum discutii privind studiile cenzorului asociatiei de proprietari si am observat ca parerile sunt impartite avand in vedere ambiguitatea din ... (vezi toată discuția)