Salutare oameni buni,
Am o problema mai delicata asa ca o sa incep cu inceputul…
Eu impreuna cu un prieten am depus la ONRC dosarul pentru a infiinta un SRL in care eu voi fi administrator si el asociat cu procent 50% fiecare. Dupa cateva zile am sunat la ONRC si mi-au confirmat ca sunt gata actele si ca pot sa ma duc sa le ridic de la ei. Problema este ca a doua zi dupa ce am depus dosarul intervenit o problema financiara neprevazuta si nu mai putem demara afacerea momentan. Inca nu am fost la ONRC sa ridic actele.
Acum urmeaza intrebarile:
1. Ce se intampla daca nu ma mai prezint la ONRC sa ridic actele (CUI etc.) ?
2. Daca totusi ridic actele de la ONRC si nu mai fac absolut nimic cu firma (nu am nici stampila, casa de marcat, nimic) sa zicem vreo 6 luni de zile ce obligatii am fata de stat? Trebuie de depun bilanturi, contabilitate, impozite etc ?
3. Cat ar costa sa inchidem firma definitiv si cat de complicat este?
Mentionez ca sunt total incepator asa ca nu aruncati cu pietre va rog
Multumesc anticipat!
Suspendati activitatea astfel:
1.mergeti la Registrul Comerţului pentru înregistrarea menţiunilor privind suspendarea temporară/reluarea activităţii societăţilor comerciale. Trebuie menţionat că, potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată, durata inactivităţii nu poate depăşi 3 ani.
2.obţineti aprobarea utilizării regimului de declarare derogatoriu la nivelul Administraţiei finanţelor publice în evidenţa căreia se află societatea.
În baza prevederilor O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordinului preşedintelui ANAF nr. 1221/2009, societatea poate beneficia de regimul derogatoriu privind depunerea declaraţiilor fiscale în caz de inactivitate temporară pentru perioade de 1-3 ani consecutivi.