Salutare oameni buni,
Am o problema mai delicata asa ca o sa incep cu inceputul…
Eu impreuna cu un prieten am depus la ONRC dosarul pentru a infiinta un SRL in care eu voi fi administrator si el asociat cu procent 50% fiecare. Dupa cateva zile am sunat la ONRC si mi-au confirmat ca sunt gata actele si ca pot sa ma duc sa le ridic de la ei. Problema este ca a doua zi dupa ce am depus dosarul intervenit o problema financiara neprevazuta si nu mai putem demara afacerea momentan. Inca nu am fost la ONRC sa ridic actele.
Acum urmeaza intrebarile:
1. Ce se intampla daca nu ma mai prezint la ONRC sa ridic actele (CUI etc.) ?
2. Daca totusi ridic actele de la ONRC si nu mai fac absolut nimic cu firma (nu am nici stampila, casa de marcat, nimic) sa zicem vreo 6 luni de zile ce obligatii am fata de stat? Trebuie de depun bilanturi, contabilitate, impozite etc ?
3. Cat ar costa sa inchidem firma definitiv si cat de complicat este?
Mentionez ca sunt total incepator asa ca nu aruncati cu pietre va rog
Multumesc anticipat!
Suspendati activitatea astfel:
1.mergeti la Registrul Comerţului pentru înregistrarea menţiunilor privind suspendarea temporară/reluarea activităţii societăţilor comerciale. Trebuie menţionat că, potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată, durata inactivităţii nu poate depăşi 3 ani.
2.obţineti aprobarea utilizării regimului de declarare derogatoriu la nivelul Administraţiei finanţelor publice în evidenţa căreia se află societatea.
În baza prevederilor O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordinului preşedintelui ANAF nr. 1221/2009, societatea poate beneficia de regimul derogatoriu privind depunerea declaraţiilor fiscale în caz de inactivitate temporară pentru perioade de 1-3 ani consecutivi.
Pe scurt: Va costa vreo 300 de lei sa suspendati activitatea firmei ca sa nu mai aveti nimic de depus si sa nu riscati amenzi. Mai pe lung:Mergeti sa ridicati actele firmei pentru ca indiferent daca le ridicati sau nu, consecintele sunt aceleasi.
Convocati adunarea generala (adica d-voiastra si celalalt asociat) si hotarati suspendarea activitatii.
Depuneti la ONRC hotararea si faceti o cerere de suspendare a activitatii, platiti taxa si ... voilla! Ati scapat de probleme.
Numai bine
Pai si dupa ce platesc cei 300 de lei pentru a suspenda firma cat ma costa dupa aceea taxa ca sa reiau activitatea pe firma cand voi dori sa reincep treaba?
Am auzit ca desi o sa suspend activitatea firmei tot voi plati impozite pt ea, e adevarat?
multumesc!
Ridicati actele si respectati legea contabilitatii ,cumparati registrele obligatorii, nu intrati in panica , mergeti la un economist PFA sa va faca o balanta si in fiecare trimestru depuneti o declaratie 100 cu ZERO , in locul BILANTULUI dati o declaratie ca nu ati realizat venituri.
ORICUM cheltuielile de constituire reprezinta imprumut , mai trebuie stampila si registrul unic de control Obligatoriu.
Nu faceti suspendarea la ONRC , nu are rost, era impusa de IMPOZITUL MINIM aplicat de guvernul BOC.
Impreuna cu asociatul meu am hoarat sa lichidam firma (sa o inchidem definitiv), puteti sa-mi spuneti pe scurt cam ce costuri ar fi si ce ar trebui facut?
Trebuie neaparat sa-mi fac stamplia, registru unic de control, sa depun bilanturi daca e infiintata de vreo doua saptamani firma si oricum vreau sa o lichidez? multumesc!