Suntem 2 asociati la o societate civila profesionala si as vrea sa stiu cum putem sa schimbam administratorul societatii si in acelasi timp daca se poate modifica cota de participare a asociatilor. Stiu ca aceste decizii se iau in AGA, dar ma intereseaza daca exista o formulare anume a acestor modificari, sau cum ar trebui sa arate o astfel de hotarare AGA.
Trebuie sa cititi cu atentie actul constitutiv al societatii/statutul/contractul de societate, dupa caz si acolo veti vedea conditiile stabilite pentru inlocuirea administratorului, precum si pentru modificarea cotei de participare a asociatilor. Daca hotararea AGA nu respecta conditiile din actul constitutiv/statut pentru luarea acestor decizii, aceste hotarari vor fi lovite de nulitate.
Sau, mai intai, printr-un act aditional la contractul de societate veti stabili conditiile efectuarii acestor modificari, apoi prin hotarare AGA le veti face cu respectarea conditiilor din contract. ;)
Va multumesc mult pentru raspuns.
Mai jos sunt articolele din actul constitutiv.
Va rog daca puteti sa ma consiliati oferindu-mi un model sau cateva idei care sa se preteze in cazul de fata.
Art. 9 Adunarea generală a asociaţilor
Adunarea generala reprezintă totalitatea asociaţilor, iar hotărârile luate sunt obligatorii pentru toţi asociaţii. Fiecare parte
socială subscrisă şi vărsată dă dreptul la un vot. Asociaţii nu pot fi reprezentaţi în adunarea generală decât de alţi
asociaţi prin împuternicire scrisă. Adunările generale se convoacă de oricare dintre asociaţi prin orice mijloace care să
poată proba realizarea convocării cu minimum 5 zile înainte de data ţinerii lor. Adunarea generală se va întruni la sediul
principal al societăţii sau cu acordul unanim al asociaţilor, în orice alt loc. Hotărârile adunărilor generale se iau prin votul
asociaţilor reprezentând majoritatea părţilor sociale deţinute de către asociaţii prezenţi. Pentru hotărârile având ca obiect
modificarea actelor de constituire este necesar acordul unanim al asociaţilor.
Art. 10 Atribuţiile adunării generale
Principalele atribuţii ale adunării generale sunt:
a) aprobarea bilanţului anual;
b) repartizarea rezultatelor financiare (beneficiul);
c) mărirea sau reducerea capitalului social;
d) fuziunea;
e) schimbarea denumirii societăţii;
f) schimbarea sediului principal, înfiinţarea sau desfiinţarea punctelor de lucru;
g) primirea de noi asociaţi;
h) excluderea asociatului/asociaţilor;
i) alegerea administratorului/coordonatorului societăţii;
j) desemnarea lichidatorului/lichidatorilor;
k) orice modificarea a statutului societăţii.
Art. 11 Procedura adunării generale şi procesele verbale
Adunările generale sunt prezidate de către un administrator ales de către adunarea generală sau asociatul desemnat de către acesta. Procesul-verbal va fi întocmit de secretarul adunării, desemnat dintre asociaţi şi va cuprinde: data, locul, prezenţa, ordinea de zi, rezumatul dezbaterilor, hotărârile luate, voturile exprimate pentru fiecare hotărâre. Procesul verbal va fi semnat de către asociaţii prezenţi. Lucrările adunării generale se consemnează într-un registru numerotat şi parafat de administratorul societăţii civile profesionale.