avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... mutare post vacant (functie publica )dintr-un serviciu ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

mutare post vacant (functie publica )dintr-un serviciu in alt serviciu

cum se poate muta un post vacant ( functie publica) dintr-un serviciu in alt serviciu
Ce acte trebuiesc emise si un baza caror articole din L188/1999
Cel mai recent răspuns: aleko27 , utilizator 09:02, 9 Aprilie 2013
Conform art.23 din legea 188/1999,este necesar sa respectati Planul de ocupare a functiilor publice care stabileste:
a) numarul maxim al functiilor publice rezervate promovarii functionarilor publici;
b) numarul maxim al functiilor publice care vor fi rezervate in scopul promovarii rapide;
c) numarul maxim al functiilor publice care vor fi ocupate prin recrutare;
d) numarul maxim al functiilor publice care vor fi infiintate;
e) numarul maxim al functiilor publice care vor fi supuse reorganizarii;
f) numarul maxim de functii publice pe fiecare clasa, categorie si pe grade profesionale;
g) numarul maxim al functiilor publice de conducere si al functiilor publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici.
Planul de ocupare a functiilor publice se elaboreaza anual, cu consultarea sindicatelor reprezentative ale functionarilor publici iar pentru autoritatile si institutiile publice din administratia publica locala, proiectul planului de ocupare a functiilor publice se transmite Agentiei Nationale a Functionarilor Publici cu 45 de zile inainte de data aprobarii.

Art. 55 precizeaza ca ocuparea functiilor publice vacante si a functiilor publice temporar vacante se poate face numai in conditiile prezentei legi iar Art. 56 arata ca ocuparea functiilor publice se face prin:
a) promovare;
b) transfer;
c) redistribuire;
d) recrutare;
e) alte modalitati prevazute expres de prezenta lege.
Conform art.87,modificarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici de executie si functionarilor publici de conducere are loc prin:
a) delegare;
b) detasare;
c) transfer;
d) mutarea in cadrul altui compartiment sau altei structuri fara personalitate juridica a autoritatii sau institutiei publice;
e) exercitarea cu caracter temporar a unei functii publice de conducere.

De asemenea,art.91 mentioneaza ca mutarea in cadrul altui compartiment al autoritatii sau institutiei publice poate fi definitiva sau temporara.
Mutarea definitiva in cadrul altui compartiment poate avea loc in urmatoarele situatii:
a) cand se dispune de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea functionarul public, pe o functie publica vacanta de aceeasi categorie, clasa si grad profesional sau cu repartizarea postului corespunzator functiei publice detinute, cu respectarea pregatirii profesionale a functionarului public si a salariului acestuia. In acest caz este necesar acordul scris al functionarului public;
b) la solicitarea justificata a functionarului public, cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice, pe o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional, cu respectarea pregatirii profesionale a functionarului public;
Mutarea temporara in cadrul altui compartiment se dispune motivat, in interesul autoritatii sau institutiei publice, de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice, pe o perioada de maximum 6 luni intr-un an, cu respectarea pregatirii profesionale si a salariului pe care il are functionarul public.
Mutarea temporara sau definitiva in cadrul altui compartiment poate fi solicitata de functionarul public in cazul in care starea sanatatii, dovedita cu certificat medical, nu ii mai permite desfasurarea activitatii in acel compartiment. Mutarea se poate face pe o functie publica corespunzatoare, daca functionarul public in cauza este apt profesional sa indeplineasca noile atributii care ii revin.

Mutarea dvs.,se poate face daca exista postul vacant,printr-o dispozitie a conducerii, care va tine cont de prevederile legale aratate mai sus,iar modificarea organigramei,se face de regula odata pe an, tinand cont ca este necesar sa fie modificat si Planul de ocupare.
Numai bine!
Ultima modificare: Marți, 2 Aprilie 2013
Laura Vilsan, Mediator
ART. 91
(1) Mutarea pe o altă funcţie publică din cadrul autorităţii sau instituţiei publice poate fi definitivă sau temporară.
(2) Mutarea definitivă pe o altă funcţie publică vacantă poate avea loc în următoarele situaţii:
a) când se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie sau de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevăzute în fişa postului. În acest caz este necesar acordul scris al funcţionarului public;
b) la solicitarea justificată a funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie sau de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevăzute în fişa postului;
c) în alte situaţii prevăzute de dispoziţiile legale.
(3) În cazul înalţilor funcţionari publici, mutarea definitivă se poate dispune de persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică, la solicitarea justificată a înaltului funcţionar public şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care se găseşte funcţia publică vacantă pe care urmează a fi mutat definitiv, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevăzute pentru funcţia publică respectivă.
(4) Mutarea temporară pe o altă funcţie publică se dispune motivat, în interesul autorităţii sau instituţiei publice, de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, pe o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic, cu respectarea pregătirii profesionale şi a salariului pe care îl are funcţionarul public.
(5) Mutarea temporară sau definitivă pe o altă funcţie publică vacantă poate fi solicitată de funcţionarul public în cazul în care starea sănătăţii, dovedită cu certificat medical, nu îi mai permite desfăşurarea activităţii în acel compartiment. Mutarea se poate face pe o funcţie publică pentru care funcţionarul public îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitatea studiilor şi dacă funcţionarul public în cauză este apt profesional să îndeplinească noile atribuţii care îi revin.
(6) Dacă mutarea se dispune în altă localitate, funcţionarul public beneficiază de drepturile prevăzute la art. 90 alin. (3).
(7) Funcţionarul public poate refuza mutarea în cadrul altei structuri a autorităţii sau instituţiei publice în altă localitate, dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 89 alin. (3).
Mutare post vacant ... nu se poate.
Infiintati functia in cadrul celuilalt serviciu sau ocupati functia in cadrul serviciului actual si mutati functionarul cu tot cu functie.
Iar daca desfiintati functia din cadrul unui serviciu nu o mai puteti infiinta aceeasi functie in cadrul celuilalt serviciu.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Transfer in cadrul unui compartiment MioaraB MioaraB Buna ziua. As avea nevoie de o indrumare. Lucrez in cadrul unui serviciu de asistenta sociala ca sef serviciu. Serviciul este structurat pe 5 compartimente. ... (vezi toată discuția)
Schimbarea locului de munca la functionarii publici din dsp-uri suriuta suriuta 1.dupa ce criterii un functionar public poate fi mutat dintr-un compartiment in altul si care sunt criteriile de departajare intre angajati? 2.asistentii ... (vezi toată discuția)
Mutare definitiva a functionarului public in cadrul altui compartiment adinutza.2008 adinutza.2008 Cum procedez in cazul mutarii definitive a unui functionar public, in cadrul unui alt compartiment din aceeasi unitate? Este necesar avizul ANFP-ului? (vezi toată discuția)