Transformarea functiei publice de referent, gradul III, grad prof. asistent in functia publica de inspector I, clasa III, grad prof. asistent, compartimentul urbanism
Buna ziua! Doresc sa ma lamuriti intr-o problema.
La o primarie de comuna, in urma cu cativa ani a luat fiinta un compartiment de urbanism. Persoana care a fost angajata, avea studii medii la acea vreme. Intre timp, angajatul a facut o facultate (petrol si gaze, dar intr-o specializare total diferita de urbanism) si a dorit sa treaca pe un post cu studii superioare. S-a organizat un ``concurs`` :P la primarie unde, din comisie nu a facut parte nicio persoana din domeniul urbanismului, chiar de la judet venita. Comisia a fost alcatuita din secretar si angajati ai primariei. La concurs a participat doar acel angajat, care a trecut examenul cu brio. Apoi, la sedinta de consiliu local, pe ordinea de zi a aparut si punctul: Transformarea functiei publice de referent, gradul III, grad prof, asistent in functia publica de inspector I, clasa III, grad prof. asistent, compartimentul urbanism
Proiectul de hotarare nu a trecut pe motiv ca la nivelul acelei comune nu este necesara trasformarea postului intr-unul cu studii superioare si mai ales, cel ce a castigat concursul nu avea macar studii in domeniul constructiilor. Credeti ca acel angajat va avea castig de cauza intr-un proces impotriva ``celor`` ce au fos impotriva?
Daca am postat gresit, va rog frumos sa mutati subiectul in categoria corespunzatoare. Va multumesc anticipat!
In primul rand, nu trebuia organizat nici un concurs. Este vorba de examentul de promovare in clasa conform studiilor absolvite, drept asigurat functionarului public care, ulterior numirii in functie pe un nivel de studii inferior, dobandeste o diploma de nivel superior. Problema cu studiile absolvite in domeniul de activitate este cu doua taisuri: fie chiar sunt in domeniul de activitate si atunci e OK, fie sunt considerate utile de catre conducatorul institutiei si aicipaleta este foarte larga.
Consiliul local nu aproba transformarea functiei ci doar actualizarea organigramei si a statului de functii.
Va multumesc pentru raspuns!
Sa inteleg ca daca un angajat al primariei, care ocupa un post unde se cer studii medii, absolva o facultate au dreptul de a avansa pe o alta functie superioara, chiar daca in statul de functii nu este acea functie? Trebuie creata?Sau este valabil doar la functionarii publici? Ca exemplu, un bibliotecar, daca face facultate poate ocupa un loc mai sus cu toate ca nu se cere acest lucru? Sper sa intelegeti din ce am explicat...
In cazul detaliat mai sus, da, s-a tinut concurs.... studiile nu sunt in domeniul de urbanism iar explicatia primarului in fata consiliului local nu a dat de inteles ca ar avea nevoie de utilitatea studiilor acelui angajat.
Cat despre transformarea postului, chiar asa este. Eu am spus ca trebuie schimbat in ``Proiect de hotarare privind modificarea organigramei si a statului de functii dar secretarul a zis nu....
Credeti ca acel angajat va avea castig de cauza intr-un proces impotriva ``celor`` ce au fos impotriva?