avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 558 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... desfacerea contracului de munca la gravide
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

desfacerea contracului de munca la gravide

Se poate sa imi desfaca contractul de munca cat timp sunt insarcinata in 3 luni, deoarece am fost amenintata cu acest lucru pentru ca sunt in concediu medical si nu am mers la servici pentru ai face niste rapoarte directorului de sucursala. Ma puteti lamuri in ce conditii pot fi data afara si care sunt drepturile mele, mai ales ca sarcina este cu risc.

va multumesc
Nu va poate concedia atat timp cat ati declarat ca sunteti insarcinata. Legea nu specifica modalitatea in care trebuie adusa sarcina la cunostinta angajatorului. Poate fi facuta atat verbal cat si in scris. Sfatul meu este sa faceti o instiintare scrisa angajatorului prin care sa il informati ca sunteti insarcinata si atunci legea va protejeaza total.
Am anuntat si verbal si in scris angajatorul. Am trimis adresa catre departamentul resurse umane si am primit o instiintare de la ei cum ca sunt deja inregistrata la ITM si la medicul de medicina a muncii si am si eu un exemplar din aceea instiintare iar pe directorul local l-am anuntat imediat ce am aflat(vineri) iar luni am trimis deja actele la Bucuresti (acolo este sediul mare)
In acest caz, cum vi s-a spus si mai sus, nu aveti de ce sa va faceti probleme.
Vi se poate desface CIM numai daca unitatea intra in lichidare judiciara dar atunci sunteti luata in avidenta de Casa de Asigurari de Sanatate care va plateste concediul de maternitate.
avand in vedere ca ati anuntat angajtorul in scris, banuiesc ca aveti si un numar de inregistrare a notificarii- nu va poate desface CIM ; puteti sta si pe toata perioada sarcinii in concediu medical.