De ceva ani tot avem probleme cu presedintele asociatiei de proprietari ai blocului in care locuim. Din pacate nu suntem proprietari ai apartamentului acesta apartinand in continuare de ICRAL si am ramas restanti datorita unor probleme personale, nu din rea vointa.
Problema pe care vreau sa o ridic este urmatoarea: datorita problemelor personale am ramas restanti la intretinere 2 luni, insa am platit-o imediat cum am avut banii necesari.
Presedintele asociatiei de proprietari de la sine putere a luat fizic apometrul de apa calda fara a ne informa in prealabil cu toate ca acela ne apartine deoarece l-am platit. De asemenea, nu exista nici un proces verbal de predare primire si nici un proces verbal de intrunire a consiliului prin care s-a luat aceasta decizie.
Intrebarea pe care vreau sa v-o adresez este ce anume putem face pt ca pe viitor sa nu mai avem astfel de probleme. In ziua de astazi este f greu sa supravietuiesti si nu cerem pomana de la nimeni. Nu cred ca exista pe lume oameni care sa doreasca sa o duca rau. Nimeni nu este dator sa plateasca pt noi, de aceea orice penalizare am platit-o intotdeauna.
Nu exista o reglementare legala care sa faca acest tip de oameni sa faca lucrurile transparent? Ce anume trebuie sa facem pt ca aceasta situatie sa fie rezolvata fara alte probleme?
In conditiile in care acest apometru a fost luat de la locul lui fara a ne informa in prealabil nici verbal si nici in scris nu reprezinta furt?
In cadrul unui imobil exista un bransament la retea prevazut cu aparat de contorizat consum in baza caruia se factureaza consumul intregului imobil si mai multe apometre individuale
Detaliati contextul si circumstantele in care Presedintele asociatiei de proprietari de la sine putere a luat fizic apometrul de apa calda
In conditiile in care dvs ati inregistrat restante la plata cotelor individuale de intretinere,suma datorata reprezinta totalul consum individual+parti comune,astfel incat masura debransarii de la apa calda - afirmata de catre dvs ,nu are temei legal
Referitor la nu exista nici un proces verbal de predare primire si nici un proces verbal de intrunire a consiliului prin care s-a luat aceasta decizie.,presedintele de asociatie cat inclusiv proprietarii ,nu detin autoritatea si competenta sa intervina asupra aparatelor de contorizat consum utilitati
Posibil ca in cauza sa fie vorba despre apometru apa calda bransament care din varii motive sa fi necesitat verificare,motiv pentru care ,presedintele in calitate de reprezentant legal a; asociatiei de proprietari a dispus masura interventiei
Firesc se pune intrebarea ,daca presedintele a luat fizic apometru de apa calda ,
de la nivelul bransamentului la retea,cum se mai contorizeaza consumul de la nivelul imobilului.?
Pentru raspuns la obiect,detaliati concret situatia cu care va confruntati
va multumesc frumos pentru raspunsul prompt.
o sa incerc sa raspund punctual la intrebarile Dvs pentru a fi mai clara si a putea primi un raspuns cat mai corect.
apometrele si de apa calda si de apa rece au fost instalate in subsolul blocului unde locuim.
de fiecare data cand un locatar inregistreaza intarzieri la plata intretinerii care este constituita din cele mentionate de catre Dvs mai sus presedintele asociatiei s-a obisnuit fie sa opreasca furnizarea apei calde de la apometrul aferent apartamentului locatarului care a ramas restant, fie asa cum s-a intamplat acum prin inlaturarea fizica a acestuia. Am citit ceea ce ati scris Dvs mai sus si mi se pare corect si anume ca nici presedintele si nici locatarii nu au dreptul de a intrerupe furnizarea apei calde si, cu atat mai mult, de a indeparta acest apometru care banuiesc ca are acelasi regim ca si contorul electric la care nu poate umbla nimeni, in afara de persoanele autorizate din partea companiei care furnizeaza acest serviciu.
Nu este vb despre nici o defectiune a acestui apometru de apa calda, caci in momentul in care nu am platit intretinerea si pe cea de-a doua luna presedinetele a intrerupt apa calda DOAR pt apartamentul nostru.
De asemenea, as dori sa va intreb cum se calculeaza penalitatile la utilitatati pt ca mereu la fiecare intarziere platim penalizari. In baza a ce anume se calculeaza aceste penalizari.
Trebuie sa intelegeti de ce responsabilitatea companiei care furnizeaza acel serviciu asa cum spuneti dvs. se opreste la limita de separare a proprietatii, care este undeva la 1,5 m departare de condominiu. Sau altfel spus , pe acolo pe la subsol, numai asociatia care exista infiintata poate face reguli.
Chiar este hazlie situatia cum proprietarii isi protejeaza interesele comune in situatia de fata, este de invatat . Vreau sa va intreb daca separarea consumurilor s-a facut din constructie sau s-a realizat ulterior de darea in folosinta a blocului de catre proprietari.=D>
da mi se pare un pic ciudat raspunsul Dvs. De ce spun asta? deaoarece daca plata pt un serviciu/ utilitate se face in baza unor instalatii agreate de catre furnizor, in cazul acesta Apa Nova, cine garanteaza ca acest consum este cel real? daca presedintele sau asociatia poate dispune cum doreste de aceste apometre nu cumva se comite vreo infractiune?
sau aceste apometre sunt asa de fatada? este ciudat ca o asociatie de proprietari sa se erijeze in legiuitori nu? Ok exista un statut, dar si aceste decizii care se iau nu trebuie sa se faca informandu-se si partea lezata in cazul acesta noi?
sau fac ce vor si cum vor pt ca exista un statut care sa le garanteze asta. da asociatia are ca principala indatorire sa urmareasca interesele asociatiei de proprietari, dar nu au si obligatii, cum ar fi fiecare decizie sa fie adusa si la cunostinta reclamatului?
ca sa va raspund la intreare separarea consumurilor s-a facut acum vreo 10 ani daca nu ma insel dorindu-se o diminuare a costurilor. s-a decis ca aceste apometre sa fie montate la subsolul fiecarei scari a blocului.
o intrebare daca se poate: aceste apometre nu au sigilii sau ceva asemanator ca si contoarele electrice? poate umbla oricine la ele? ca nu mi-ati raspuns la aceste intrebari ci doar evaziv.
Apometre apartament
alinatinu
Buna ziua. Mi-am instalat pe data de 17 martie 2012 apometre de apartament (apa calda si rece) intr-un bloc unde cca 80% din locatari au apometre.. Urmeaza sa ... (vezi toată discuția)