avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 810 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Proces pierdut - suspendarea permisului de conducere, ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Proces pierdut - suspendarea permisului de conducere, conditii de micsorare a termenului

in 2010 in iulie mi-a fost suspendat permisul pt 90 de zile pt depasirea vitezei depistata de un radar in miscare,am depus contestatie,mi-am luat permisul de la politie cu grefa primita de la judecatorie,si in octombrie am avut termen la proces si in decembrie s-a terminat prcesul in defavoarea mea,de al carui solutionare nu am stiut,si ca trebuia sa il predau,acum am primit o citatie de la politie ca mi se suspenda permisul din data de 15 mai 2013 pana in 11 septembrie 2013,se poate face ceva ca sa se anuleze aceasta suspendare,am nevoie de permis ca lucrez ca sofer profesionist pe comunitate
si 4 luni e c-am mult.X-(
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 19:18, 9 Aprilie 2013
Perioada de suspendare a permisului poate fi redusa cu 30 zile daca indepliniti urmatoarele conditii:nu sunteti incepator, aveti cel putin un an vechime, in ultimii 3 ani nu v-a mai fost suspendat, in ultimii 2 ani nu ati avut abateri de circulatie si promovati examenul cu minim 13 intrebari din 15.Daca nu sustineti examenul, perioada de susupendare se va prelungi cu inca 30 zile, dupa care veti putea lua permisul fara examen


Daca promovati examenul (la care va inscrieti dupa expirarea dovezii), urmatoarele documente:
-copie dovada conducere;
-copie carte identitate;
-copie proces verbal amenda
-copie dovada plata amenda;
-cerere tip de reducere a suspendarii ,le veti depune la politia judetului unde a avut loc contraventia.
Dupa o luna de analiza a adocumentelor, rezultatul se va transmite judetului dv. prin intermediul calculatorului.



AdiStanica a scris:

1. Perioada de suspendare a permisului poate fi redusa cu 30 zile daca(...)
2. Daca promovati examenul (la care va inscrieti dupa expirarea dovezii),


HG 1391-Regulament aplicare Oug195
Art. 221. ?
(2) Conducatorul de autovehicul sau tramvai nu beneficiaza de reducerea perioadei de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce, daca :
a)perioada de suspendare a fost majorata, conform legii;

2. Art.106. ? (1) Până la expirarea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, conducătorul de autovehicul şi tramvai trebuie să se prezinte la serviciul poliţiei rutiere care îl are în evidenţă, pentru verificarea cunoaşterii regulilor de circulaţie....

onel666 a scris:

in 2010 in iulie mi-a fost suspendat permisul pt 90 de zile pt depasirea vitezei (...) mi- am luat permisul de la politie cu grefa primita de la judecatorie (...) in decembrie s-a terminat procesul in defavoarea mea, de al carui solutionare nu am stiut,si ca trebuia sa il predau,acum am primit o citatie de la politie ca mi se suspenda permisul din data de 15 mai 2013 pana in 11 septembrie 2013,(...)lucrez ca sofer profesionist pe comunitate
si 4 luni e c-am mult. X-(


1. "nu ati stiut de solutionare". din moment ce dvs. ati initiat plangerea impotriva procesul verbal aveati obligatia sa urmariti desfasurarea si finalizarea procesului;

2. "nu ati stiut nici ca trebuia sa predati permisul" .
cand ati dus certificatul de grefa pe langa permisul de conducere ati primit si semnat "dovada de restituire a permisului de conducere" in care scrie ca "Titularul a luat la cunostinta de prevederile art. 118 alin (4) si (5) din oug 195 potrivit carora este obligat ca in termen de 15 zile de la data rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa a respins plângerea împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei să se prezinte la serviciul poliţiei rutiere care îl are în evidenţă pentru a preda permisul de conducere. Nerespectarea acestei obligatii atrage majorarea cu 30 de zile a duratei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce."

astfel ati obtinut suplimentarea de 30 de zile, in total 90+30=120 zile.

3. sunteti sofer profesionist. se presupune ca cunoasteti prevederile codului rutier (oug195/hg1391) mai bine decat un "amator". inclusiv ultimele completari/modificari precum si regulile "de pe comunitate".

4. "si 4 luni e c-am mult" X-(

aveti dreptate. dar si depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise :foottap: este c-am mult. (art. 103/3/lit.e). observatiile nu trebuie sa le considerati ca "morala", doar pe ultima!:)
Ultima modificare: Marți, 9 Aprilie 2013
Gabriela Pintea, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pentru cate zile se suspenda permisul pentru vatamare corporala din culpa? v_alin v_alin Am provocat recent un accident cu victima(o zi de spitalizare),neacordare de prioritate, politia mi-a suspendat permisul pentru 90 de zile. In procesul verbal ... (vezi toată discuția)
Redobandire permis suspendat Larissa02 Larissa02 Buna ziua ma aflu intr-o situatie destul de dificila. Am permisul suspendat pe o perioada de 90 de zile pt depasirea limitei de viteza si as dori sa stiu daca ... (vezi toată discuția)
Suspendarea permisului auto pe perioada determinata CarolinaR CarolinaR Buna ziua, Am o intrebare: mi-a fost suspendat permisul auto in baza OUG 195/2002, art. 101, insa in procesul verbal nu este mentionata nicaieri nici ... (vezi toată discuția)