Am o problema, iar intelegerea buchiilor lege pentru mine (ca inginer) este dificila.
Am tot cautat sa aflu intr-un mod simplificat pasii si etapele unei insolvente insa nu am avut succes, de aceea va cer ajutorul.
Ca sa inteleg mai bine, doresc sa incep cu ce am inteles eu sigur si sa evidentiez locurile in care nu am inteles:
1. O firma isi cere insolventa
2. Un tribunal aproba cererea
3. Se numeste un lichidator care are obligatia de a reorganiza firma
4. de la 3 totul e vag la mine
5. Faliment
Doresc sa va intreb, care sunt etapele ce sunt parcurse de lichidator:
Am inteles ca este o etapa de observatie - in care se constituie tabloul credal.
Puteti va rog sa ma ajutati aici cu aceasta procedura?
Mai am multe intrebari, insa acum ma limitez la asta, ca sa nu deplasez discutia in alte domenii si sa fac un haos pe forum!
La pct. 3 se numeste un administrator judiciar care incearca sa reorganizeze societatea
Apoi:
-pe baza documentelor cerute societatii, administratorul judiciar intocmeste tabelul preliminar al creditorilor
-creditorii pot face contestatii la acest tabel preliminar, in situatiile in care nu sunt multumiti de sumele cu care au fost inscrisi la masa credala a societatii sau nu au fost inclusi la masa credala (doar doua posibile exemple)
-la convocarea administratorului judiciar, se alege un comitet al creditorilor
-in instanta, daca este cazul, pe dosare asociate, se judeca contestatiile creditorilor
-se aproba planul de reorganizare propus si se definitivaza tabelul consolidat al creantelor
-daca, in urma aplicarii masurilor prevazute in planul de reorganizare, societatea nu se redreseaza, se deschide procedura falimentului si se numeste lichidatorul (poate fi administratorul judiciar sau alta prsoana)
Va multumesc foarte pentru raspuns!
Acum treaba mea s-a complicat ...
Situatia:
Firma X a realizat contract cu Firma Y pentru productia unei piese.
Contractul specifica ca firma Y trebuie sa notifice Firma X cu 5 zile inainte de executia piesei pentru ca Firma X sa pregateasca actele pentru import.
Firma X ignora notificarile Firmei Y, Acreditivul nu poate fi revendicat deoarece piesa nu o fost livrata, Firma X declara insolventa.
Cererea de inscriere la masa credala respinsa pe motivul ca bunurile nu au fost livrate.
Ce este de facut in aceasta cauza?
Din cate am inteles eu firma X nu poate fi chemata la Curtea de Arbitraj din cauza ca si-a declarat insolventa ...
Din cate inteleg eu, Firma Y poate sa ceara Administratorului Judiciar sa primeasca piesa astfel ca acreditivul sa fie folosit, nu?