Buna ziua, Intrebarea mea este inlegatura cu ssm si psi... pot completa eu ca asociat aceste 2 carticele si la 6 luni respectiv 1 an sa fac instructajul chiar daca nu am calificare, pentru un angajat al firmei ( in primul caz eu sunt angajat si asociat, al 2-lea caz angajat alta pers)
Sunt suficiente aceste 2 carticele psi si ssm completate semnate de asociat ca instructor si verificator? fara experienta calificare? avand doar un angajat un economist eu si mai apoi o vanzatoare? nu sunt atatea pericole incat sa mi permi sa mai platesc si un inspector ssm psi ...
Pentru firma in care sunteti asociat si administrator nu este nevoie de documentatie in domeniul SSM. Pentru firma cu un angajat, pe langa acele carticele trebuie sa mai intocmiti cateva documente si evaluare de risc (costurile sunt undeva la 500 lei - nu le puteti face singur). Ulterior, instruirile periodice le puteti face Dvs in baza tematicilor puse la dispozitie de firma care a facut documentatia. Pe parcurs veti mai avea nevoie de firma specialista pentru Instruirea introductiv generala a noilor angajati (cost aprox 100 lei pe care nu o puteti face Dvs). Atentie: Activitatea de comert este al doilea domeniu ca pericol de accidentare din Romania, dupa constructii. Cititi stirea de mai jos pentru detalii: [ link extern ]
Dragomir Dascalu
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Pentru a vedea cum sta treaba cu acele "carticele" precum si alte obligatii ce va revin in conformitate cu Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, va sfatuiesc sa contactati un Serviciu extern de prevenire si protectie (SEPP). Lista acestora o gasiti aici: [ link extern ] >
Solicitati mai multe oferte de pret si alegeti oferta cea mai convenabila . Spor la treaba !
In Normele metodologice de aplicare ale legii ssm, aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 modificata si completata prin HG nr. 955/ 2010, HG nr. 1242/ 2011 se mentioneaza:
art.16
al.(1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/ sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puţin un program de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore şi conţinutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. a, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.
al.(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie şi/sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
al.(3) În cazul în care angajatorul/ lucrătorii desemnaţi/ serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
Conditii asemanatoare sunt prevazute si in legislatia PSI.
Evaluarea de risc este obligatorie, in conditiile in care cele mai multe evenimente nedorite (accidente de munca, incendii, explozii, etc.), statistic, se inregistreaza in firmele mici si mijlocii, unde angajatorii nu dau atentia cuvenita legislatiei in domeniul ssm, psi, mediu, sanitar-veterinar, sanitar, etc.
Daca puteti intocmi dvs. personal (in conditiile respectarii art. 16 din HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare), toata documentatia specificata de Legea ssm nr. 319/ 2006, art. 6, 7, 10-15, 16, nu exista articol de lege care sa va oblige sa incheiati contract cu un serviciu extern de prevenire si protectie (inclusiv pentru evaluare riscuri).
Costurile pentru serviciile furnizate de care un serviciu extern de prevenire si protectie, nu sunt stabilite printr-un act normativ; acestea se negociaza in baza contractului de prestari servicii incheiat intre parti.
Angajat ssm
nicoletaart
Buna ziua,
Lucrez la o firma care unde avem un angajat specialist SSM, cim cu 16ore/luna.
Din cate am inteles acest contract nu este valabil.(stiti ce ce ... (vezi toată discuția)