@ Miticuta
1. Compensarea in bani a CO neefectuat se face numai la incetarea c.i.m. , conforma art.146 alin.4 C.mun. Prin urmare, angajatorul poate compensa in bani concediul de odihna neefectuat odata cu plata drepturilor salariale la incetarea contractului de munca.
2. Puteti merge la Casa de pensii si solicitati eliberarea unui certificat de stagiu de cotizare si veti putea fala daca perioada lucrata la acest angajator este sau nu luata in calcul la stabilirea stagiului de cotizare pentru pensie.
3. OG nr.86/2003, art.27 alin.1:
(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2004, activitatea privind declararea, constatarea, controlul, colectarea şi soluţionarea contestaţiilor pentru contribuţia de asigurări sociale, contribuţia de asigurări pentru şomaj, contribuţia pentru asigurări sociale de sănătate şi contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi alte contribuţii datorate de persoanele juridice şi persoanele fizice care au calitatea de angajator sau entităţile asimilate angajatorului, denumite în continuare contribuţii sociale, se va realiza de către Ministerul Finanţelor Publice şi unităţile sale subordonate, care au şi calitatea de creditor bugetar.
...
Una dintre modalititatile prin care poate actiona salariatul, in cazul neplatii contributiilor la bugetul de stat de catre angajator, este declansarea unui litigiu de munca care sa vizeze neexecutarea contractului de munca de catre angajator, prin neindeplinirea obligatiei de a plati contributiile sociale aferente veniturilor salariale realizate de angajat Actiunea trebuie sa vizeze toate contributiile sociale datorate.
De asemenea, salariatul are posibilitatea sesizarii ANAF in legatura cu neplata contributiilor sociale, ceea ce poate declansa un control de specialitate.
4. Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.