Fratele meu a murit. Are domiciliul stabil in Galati. L-am inmormantat acum 3 zile. Era pensionat pe caz de boala in Bucuresti unde avea si viza de flotant. A incercat sora mea care a suportat cheltuielile sa ridice ajutorul de inmormantare si de la Casa de pensii Galati a trimis-o la Casa de pensii a Mun. Bucuresti? In cazul in care asa cum am mai spus domiciliul stabil al fratelui era in Galati, pensia o lua pe card, chiar trebuie mers pana la Bucuresti pentru depunerea acelor documente ca sa poata ridica ajutorul de inmormantare? Ideea e ca nu stie unde anume sa depune documentele. Si in cat timp va primii banii? Va multumesc.
Ajutorul de deces se ridica de la Casa de Pensii de la care a primit pensia, in cazul dvs. de la Bucuresti. Actele se depun la casa de pensii de unde primea pensia fratele dvs ( copie si orig. dupa: BI sau CI solicitant, certificatul de deces, factura fiscala de sicriu sau articole funerare, si in cazul suorii - declaratie notariala cu suportarea cheltuielilor de deces). De regula, actele, se depun dimineata pana la ora 10.30 - 11 si ridica banii in aceeasi zi, de la caserie.
Se poate intampla, ( cazuri rare) sa ridice banii a doua zi. Conform legislatiei in vigoare banii se ridica in termen de 24 ore de la casa de pensii de unde decedatul primea pensia.
Nu am inteles ce este cu acea declaratie notariala? Nu am auzit de asa ceva. M-am uitat si in lege. Fratele meu nu a fost casatorit niciodata si nici copii nu a avut. Ne avea doar pe noi. Surorile. Va multumesc din suflet pentru raspunsul dvs.
ART. 129
(1) Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de:
c) casa teritoriala de pensii
H.G.257/2011
Art. 113
Ajutorul de deces se acorda, dupa caz, pe baza urmatoarelor documente:
a) cerere pentru acordarea ajutorului de deces, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 11;
b) certificat de deces (original si copie);
c) act de identitate al solicitantului (original si copie);
d) acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar (original si copie);
e) dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original si copie);
f) act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se atesta boala care l-a facut inapt si data ivirii acesteia, in cazul copilului inapt in varsta de peste 18 ani (original);
g) adeverinta care sa certifice ca, la data decesului, membrul de familie cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani urma o forma de invatamant organizata potrivit legii (original).
Art. 114
(1) Cererea pentru acordarea ajutorului de deces se depune la platitorii acestui drept de asigurari sociale, prevazuti la art. 129 din lege.
Se intelege ca ajutorul de deces se va ridica de la casa locala unde este dosarul.
Art. 109 al.1 si 2 din Normele de Aplicare a Lg. 263/2010, prevede ca dovada ca au fost suportate cheltuielile se face cu inscrisuri doveditoare in acest sens, inclusiv cu declaratie pe propria raspundere, autentificata, a solicitantului ajutorului de deces.
Ajutor inmormantare
Bibi60
Buna seara,
Soacra mea a decedat ,de inmormantare s- a ocupat o firmă de pompe funebre, urmând să ridice ajutorul de înmormântare de la primărie.
O ... (vezi toată discuția)
Ajutor deces
Mihaela.Geanina
Va rog spuneti mi daca a decedat fratele si mama traieste,fiind pensioanara am putea beneficia de un ajutor de deces.Mentionez ca fratele a fost in somaj pana ... (vezi toată discuția)