Am emis factura cu tva catre o societate pentru vinderea unor bunuri (in calitate de asociat),dar din pacate anul acesta am aflat ca in momentul in care am emis factura soc. era declarata inactiva, lucru de care nu am avut cunostinta si nici macar nu am fost anuntat de catre administrator care se ocupa si de partea contabila.
Intrebarile mea este daca cum raspund daca eu am semnat si stampilat factura ca si platitor de tva ( cand de fapt nu aveam aceasta calitate), se raspunde fiscal adica inscriere in cazier fiscal sau si penal ( desi nu era intentia mea ) ?
Conform art. 3 din Ordinul 575/2006 al preşedintelui ANAF, de la data declarării ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special.
Pentru operaţiunile comerciale în care aţi emis factură în perioada de inactivitate fiscală veţi plăti amendă, iar starea de inactivitate se va înscrie şi în cazierul dumneavoastră fiscal.
Cumpărătorului dumneavoastră nu i se va lua în considerare tranzacţia efectuată, adică nu îşi va putea deduce TVA-ul plătit, dumeavoastră nu aveţi dreptul să vă deduceţi cheltuielile şi TVA aferentă unor operaţiuni realizate pe perioada de inactivitate.