In cadrul unei societati comerciale in lipsa administratorului, persoana desemnata cu aplicarea CFP pe documente, poate sa semneze documente administrative in locul acestuia: acordarea concediilor, corespondenta, contracte? Este nevoie de o decizie scrisa? Chiar si in cazul existentei acestei decizii apare o situatie de incompatibilitate? Daca este incompatibilitate in conformitate cu ce prevederi legale?
Buna ziua. Aici ma refer la societatile de stat. Ordonatorul de credite nu poate semna angajamentul (contractul) pana nu are viza CFP. Nu vad cum ai putea semna contracte si pentru CFP si pentru administrator. Pentru alte imputerniciri posibil dar pentru angajare de cheltuieli nu prea vad cum.
Ordinul ministrului de finante nr. 1792/2002
Inainte de a angaja si a utiliza creditele bugetare, respectiv inainte de a lua orice masura care ar produce o cheltuiala, ordonatorii de credite trebuie sa se asigure ca masura luata respecta principiile unei bune gestiuni financiare, ale unui management financiar sanatos, in special ale economiei si eficientei cheltuielilor.
Aceste proiecte de angajamente legale nu pot fi aprobate de catre ordonatorul de credite decat daca au primit in prealabil viza de control financiar preventiv in conditiile legii.
In conditiile legii adica ordinul 119/1999, normele sunt in 522/2003. Vorbim de institutii publice, societati cu capital de stat, la societatile comerciale nu stiu cum se organizeaza controlul financiar preventiv, (posibil sa fie deja integrat in sfera managementului si atunci ar fi ok).