Pentru inceput o sa va spun ca, dupa ce relatati, pentru ca mai aveti in alta parte un contract de munca, pentru pfa veti plati doar impozitul pe venit si contributia la sanatate care e o cheltuiala deductibila.
Apoi, presupun ca sunteti inregistrat ca platitor pe venit real. Completati acel registrul jurnal de incasari si plati cu incasarile si platile cronologic pentru ambele tipuri de activitati cu incasarile in numerar si prin contul bancar al pfa iar la plati, cu valorile totale, indiferent daca cheltuiala e deductibila total, partial sau nedeductibila.
Referitor la tipurile de cheltuieli, aveti la art. 48 din codul fiscal de la urmatoarea adresa, cheltuielile deductibile total sau partial
[ link extern ]
La cheltuielile deductibile partial in registrul jurnal de incasari si plati treceti cheltuiala in intregime, completati si fise de operatiuni diverse. Totalul acestor fise, la care aplicati procentul de deducere, il treceti intrul jurnal de oparatiuni diverse. Acesta va va ajuta ca calculul si completarea declaratiei 200.
Cheltuielile nedeductibile, de exemplu ratele de la impozitul pe venit platite in cursul anului fiscal, le treceti in centralizatorul cheltuielilor nedeductibile.
Deci revenind, sumele date de dumneavostra sunt cam generale. Le puteti aduna si trece direct in declaratia 200. Deci poate ca e bine o detaliere nu numai a acelor incasari dar si a cheltuielilor.
In declaratie e si un rand unde veti trece impozitul care vi s-a retinut la sursa.