Revin urgent cu o intrebare privind intoarcerea la munca dupa CCC. Angajata s-a intors pe acelasi post cu acelasi salariu dupa o sesizare la ITM. In timp ce contractul ei prevede 8 ore, la contractele colegilor s-au facut acte aditionale pentru 8 ore munca si 1 ora pauza. In acelasi timp i s-au luat din atributiile de manager pe care le avea dar s-a refuzat si prezentarea unei noi fise de post.
Poate refuza legal ora de pauza si sa stea doar cele 8 ore de program? Cum poate proceda legal in ceea ce priveste fisa postului pentru a nu ajunge in situatia de a se imputa mai tarziu ca nu si-a indeplinit atributiile? Multumesc anticipat.
1. Potrivit art.117 C.mun., programul de muncă şi modul de repartizare a acestuia pe zile sunt aduse la cunoştinţă salariaţilor şi sunt afişate la sediul angajatorului.
Asadar, Codul muncii nu cere acordul sau consultarea salariaţilor pentru stabilirea programului de muncă şi a modului de repartizare a acestuia pe zile.
2. Angajatorul are, in principal, dreptul sa stabileasca atributiile corespunzatoare fiecarui salariat, in conditiile legii.
Stabilirea atributiilor corespunzatoare fiecarui salariat, concretizate in fisa postului, reprezinta prerogativa exclusiva a angajatorului, care se va raporta, desigur, la obligatiile principale pe care si le asuma salariatul la incheierea contractului individual de munca.
3. Salariatul are obligatia de a realiza norma de munca sau, dupa caz, de a indeplini atributiile ce ii revin conform fisei postului ...
Am inteles, insa angajatorul are si obligatia de a prezenta angajatului fisa postului, ceea ce in cazul de fata nu s-a intamplat. Mai mult, a fost informata verbal ca are niste atributii ca si inainte, iar dupa cateva zile a fost informata tot verbal ca nu mai are.
In ceea ce priveste pauzele, stiu ca pot fi stabilite prin regulamentul intern, dar angajatorul nu are obligatia legala de a informa angajatii pentru ca acestia sa semneze ca au luat la cunostinta? Totusi in cazul celorlalti s-au semnat acte aditionale pentru aceasta schimbare...
Anterior modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa salariatul, cu privire la clauzele c.i.m. pe care intentioneaza sa le modifice.
Problema e ca oficial inca nu s-a schimbat nimic. Insa practic da - adica includerea acelei ore si modificarea atributiilor. Nu i s-a prezentat o alta fisa de post, nici un regulament intern modificat. Din aceasta cauza intrebam ce ar trebui sa faca din punct de vedere legal.