avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 383 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Am dreptul la somaj? Sunt eleva la seral
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Am dreptul la somaj? Sunt eleva la seral

din septembrie 2012 sunt eleva la seral,iar in martie 2013 am nascut,as vrea sa intru in somaj j as vrea sa jtiu daca am dreptul atata timp cat sunt eleva?! multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:10, 30 Aprilie 2013
Din pacate nu aveti dreptul la somaj, atata timp cat urmati cursurile de liceu seral.
1. Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca nu spune ca beneficiaza de indemnizatie de somaj numai absolventii care au urmau cursurile de zi ale unei forme de invatamant.

2. Legea 76/2002 spune:

Art. 17
...
(2) Sunt asimilate şomerilor persoanele aflate în situaţiile prevãzute la art. 16 lit. b), dacã îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) sunt absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt, în vârstã de minimum 16 ani, care într-o perioadã de 60 de zile de la absolvire nu au reuşit sã se încadreze în muncã potrivit pregãtirii profesionale;
b) sunt absolvenţi ai şcolilor speciale pentru persoane cu handicap în vârstã de minimum 16 ani, care nu au reuşit sã se încadreze în muncã potrivit pregãtirii profesionale;


Art. 82. - În sensul prezentei legi, prin absolvent al unei instituţii de învãţãmânt se înţelege persoana care a obţinut o diplomã sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învãţãmânt gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură