1-Nu exista prevedere in vigoare care sa impuna mosalitatea de repartizare supliment utilitati
Pentru recuperarea suplimentului de consum rezultat intre factura emisa de furnizorul de servicii si total indexi individual lunar raportati,exista 4 variante de calcul-fiecare cu avantajele si dezavantajele lor
De regula modalitatea de impunere diferente utilitati se dispune de catre adunarea generala/comitet executiv
Asa o lege nu exista si este bine asa. Daca la un moment dat s-ar da o lege care sa zica ca poti sa folosesti liful numai de trei ori pe zi? O sa sariti in sus si o sa argumentati ca liftul este al comunitatatii respective si ca il puteti folosi oricand se de cate ori este nevoie, nu? Acum mai aud argumente ca bine, bine, dar eu care stau la etajul 2 consum/folosesc liftul mai putin ca un vecin de la etajul 9, deci nu s-ar putea face diferentieri la costuri? Sigur ca s-ar putea, de ce sa nu se poata. Depinde ce ne dorim, ca s-ar putea sa ni se intample...
Cu privire la diferentele de apa - deocamdata asociatia are incheiat un contract de furnizare a apei potabile (aici este inclusa si evacuarea apelor menajere si pluviale), iar masurarea cantitatii furnizate se face printr-un apometru de clasa C, adica mult mai precis decat apometrele pe care le folosim noi in casa (de clasa B). Chiar nu vreau sa dezvolt subiectul acesta cu diferentele de clasa la apometre. Esential este ca apometrele de clasa C sunt mult mai precise in functionare decat apometrele de clasa B, in plus furnizorul le schimba cam la 3 ani, le verifica, le reconditioneaza, astfel incat din acest punct de vedere, sa zicem ca furnizorul este ”acoperit”, adica daca factureaza 250 mc de apa, cantitatea de apa furnizata in mod real este foarte aproape de aceasta cifra. Bun, daca discutam de apometrele noastre, cele de clasa B, care prin definitie au o eroare mai mare decat cele ale furnizorului, au un debit de pornire mult mai mare, mai au posibilitatea tehnica de a fi ”prostite”, vom constata ca la sfarsitul lunii, cand se face suma de consumuri ale proprietarilor, administratorul constata ca aceasta suma este de 210 mc! Deci fata de exemplul dat de consum facturat de 250 mc - 210 mc declarati, rezulta o diferenta de 40 mc.
Ei, acesti 40 mc trebuiesc ”acoperiti” printr-o metoda pe care o stabileste de obicei com. executiv al as. prop. printr-un document de lucru, pe care la mine in asociatie se cheama Regulament cu privire la lecturarea apometrelor si repartizarea diferentelor. Desigur, se poate denumi altfel, cum doriti dvs., insa in esenta legea despre care vorbiti dvs. a lasat la latitudinea dvs. a membrilor as. prop. sa va faceti aceste repartizari, fara a fi nevoie sa mai intervina o lege speciala in acest sens.
De ce apar aceste diferente? Undeva la Documente utile, daca cautati o sa gasiti o incercare de raspuns la aceasta problema, de asemeni o sa gasiti un document/regulament sau cum vreti sa-i spuneti, care incearca sa faca ca aceste diferente sa fie repartizate convenabil proprietarilor din condominiul respectiv.
Poate ne spuneti cum se repartizeaza in as. dvs. aceste diferente, ca sa ne dam si noi cu parerea, in rest, toate bune!
Nu ne-ati spus daca ati inteles ce v-am comunicat in legatura cu diferentele.
Am rugamintea sa ne spuneti ce contin cele 4 rubrici pentru lift. Chiar sunt curios, insa trebuie sa stiti ca cheltuielile cu liftul sunt de mai multe feluri, astfel:
- cheltuieli cu mentenanta (abonament lunar cu firma de service, cheltuiala care se repartizeaza proprietarilor proportional pe cota-parte indiviza de proprietate);
cheltuieli cu energia electrica consumata (cheltuiala care se repartizeaza proprietarilor, proprortional cu nr. persoane),
- mai pot fi cheltuieli cu diverse reparatii, rep. obisnuite, curente sau capitale;
- cheltuieli de autorizarea functionarii liftului (ISCIR).
Asa ca daca nimeriti un ”varf” dintr-asta in care s-au nimerit mai multe cheltuieli, asta e... Insa, spuneti, aveti vreo banuiala ca cineva va ”incarca facturile” ca tot se discuta pe forum cum ca niste administratori mai nashparlii ar avea oarece obiceiuri dintr-astea. Aveti ceva conducere prin zona, un presedinte, o comisie de cenzori, ati reclamat vreo data o cheltuiala care nu va convenit? Ati primit vreun raspuns?