Art. 13. - (1) Persoanele prevăzute la art. 10 au obligaţia de a aplica măsurile-standard de cunoaştere a clientelei în următoarele situaţii:
a) la stabilirea unei relaţii de afaceri;
Regulament de aplicare a prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea ... din 04/06/2008 :Art. 5. - (1) Măsurile-standard de cunoaştere a clientelei sunt: a) identificarea clientului şi verificarea identităţii acestuia pe bază de documente şi, după caz, de informaţii obţinute din surse de încredere independente; b) identificarea, dacă este cazul, a beneficiarului real şi verificarea pe bază de risc a identităţii acestuia, astfel încât informaţiile deţinute să fie satisfăcătoare pentru persoana prevăzută la art. 8 din Legea nr. 656/2002 şi să permită, inclusiv, înţelegerea structurii de proprietate şi de control a clientului entitate juridică; c) obţinerea de informaţii despre scopul şi natura relaţiei de afaceri; d) monitorizarea continuă a relaţiei de afaceri, inclusiv prin analizarea tranzacţiilor încheiate pe parcursul acesteia, pentru a se asigura că aceste tranzacţii corespund informaţiilor deţinute despre client, profilul său de risc şi profilul activităţii, inclusiv, după caz, despre sursa fondurilor, şi prin asigurarea actualizării documentelor, datelor şi informaţiilor deţinute. (2) Datele de identificare a clienţilor vor cuprinde cel puţin: a) în cazul persoanelor fizice - datele de stare civilă menţionate în documentele de identitate prevăzute de lege;
~ final discuție ~