avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 921 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Plata serviciilor telefonice prin card bancar
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Plata serviciilor telefonice prin card bancar

Este stipulat in vreun contract de telefonie diferenta dintre plata facturii in magazin sau prin card bancar? Ma intereseaza daca o confirmare de plata are valoarea de plata efectuata, moment de la care, in caz de suspendare a serviciului, este culpa furnizorului de servicii sau a clientului.
Unde inceteaza culpa clientului intarziat si unde incepe culpa furnizorului, in situatia platii prin card bancar? Este stipulat in vreun contract faptul ca reluarea serviciilor se face in maxim 24/48 de ore de la momentul in care plata devine vizibila? Asta chiar n-o inteleg, cu plata vizibila ...

Cel mai recent răspuns: elena138 , utilizator 14:25, 13 Mai 2013
elena138 a scris:

Este stipulat in vreun contract faptul ca reluarea serviciilor se face in maxim 24/48 de ore de la momentul in care plata devine vizibila? Asta chiar n-o inteleg, cu plata vizibila ...


Buna ziua!
"Plata vizibila" inseamna sa apara suma echivalenta platii serviciului in conturile lor...
De ex. d-voastra platiti o factura, sa zicem, prin Cash Point (nu stiu daca mai exista, dar intr-o perioada toate magazinasele aveau asa ceva si puteai plati mai toate facturile la ei). In momentul cand platesti, primesti o factura, care este dovada platii pt d-voastra. Numai ca banii ajung efectivi in contul prestatorului de servicii ulterior - pot ajunge chiar si dupa 7 zile, iar atunci cand prestatorul vede banii in cont atunci plata este "vizibila". Am utilizat o singura data un Cash Poin si era sa raman fara curent :D
In ceea ce priveste plata cu cardul, de obicei e f rapida, in aceeasi zi plata devine "vizibila". Totusi, daca platiti vineri seara, chiar daca primiti confirmarea imediat pe contul cardului d-voastra, la ei in conturi s-ar putea sa intre banii luni, cand se reiau serviciile bancare....si atunci plata este "vizibila" :)
De aseta cei mai multi operatori, daca ati depasit data scadenta a unei facturi, va recomanda plata on-line, pt ca acest procede este cel mai rapid: plata devine vizibila aproape imediat.
Multumesc pentru explicatie, dar eu am intrebat daca este stipulata in vreun contract aceasta diferentiere, daca plata confirmata echivaleaza cu plata efectuata si, dupa efectuarea platii, cine este in culpa? Eu ma justific cu data platii, inscrisa in documentul meu, deci prestatorul nu are cum sa se justifice cu "plata vizibila", daca aceasta nu este specificata clar in contract.
Daca eu nu beneficiez de reluarea serviciilor la data platii, adica vineri, de ce platesc vineri, printr-un instrument de plata prevazut de operator si asumat ca atare, de ce se cere confirmarea platii? Sanctiunea penalitatilor pentru intarziere incepe sa curga imediat de s-a implinit termenul scadent, prin urmare, prin achitarea datoriei plus penalitati, culpa mea se stinge. Corect?
Faptul ca scadenta este in ultima zi lucratoare, ca plata nu s-a facut pana la o anumita ora, atrage dupa sine suspendarea serviciilor. Daca plata s-a facut in aceeasi zi, serviciile trebuie reluate. Asa zice contractul comercial. Gresesc?
Buna ziua!
Pt ca m-ati facut curioasa, am cautat prin contractele mele de telefonie si nu am gasit nimic referitor la aspectele propuse de d-voastra. Scrie doar ceva despre penalitatile pt intarzierea facturii si nimic despre situatia reluarii serviciilor intrerupte....
Am patit-o odata cu factura pe o firma, ne-am trezit toti dimineata ca nu puteam suna nicaieri (puteam primi inca apeluri) pt ca uitasem sa platim factura :D. Am platit factura la sediul lor si in maxim 5 minute aveam acces liber ....
Singura clauza privind reluarea serviciilor intrerupte am gasit-o in contractul electrica, in care este stipulat ca reluarea se face a 2-a zi, dupa plata integrala a facturii si penalizarilor......:(
Daca ati sti ce balarii spun cei de la relatii-clienti!!! ...
Eram sigura, dar voiam sa stiu daca e ceva nou si inca n-am aflat. Va multumesc pentru implicare! :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Operator telefonie mobila - comportament abuziv vlad_a vlad_a Buna ziua, Ieri (30.08) am observat ca abonametul meu de telefon a fost suspendat (nu mai puteam efectua apeluri sau trimite sms-uri). Fiind la munca, nu ... (vezi toată discuția)
Presedinta unei asociatii mici de locatari 20 de apartamente ... DEBRA DEBRA Presedinta unei asociatii mici de locatari 20 de apartamente a dispus să i se emită card si doreste sa foloseasca fondul de reparatii al blocului pentru a ... (vezi toată discuția)
Facturi neachitate ancadragan ancadragan Bună ziua! 1. O societate primește o factură de la un prestator de servicii. Serviciile nu au mai fost prestate, dar prestatorul refuză să emită o ... (vezi toată discuția)