avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 373 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Pe cine pot trage la raspundere si in ce fel? - ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Pe cine pot trage la raspundere si in ce fel? - debitare cont de doua ori

Buna seara,
Descriu pe scurt telenovela mea in speranta ca ma veti ajuta cu sugestii.
Am cumparat de la Magazin un produs electronic platind cu cardul.Prima transzactie a fost esuata (am bagat pinul si am primit de la ei chitanta doveditoare a tranzactiei esuate).
Bunnn peste doua zile descopar faptul ca am fost taxata de doua ori.
Am mers fuga la banca le-am prezentat problema si am facut o cerere de refuz de plata insa cand mi-au spus in ce interval de timp mi se vor returna banii am zis ca lesin :intre 30 si 90 de zile.
Dupa ce m-am revoltat domnisoara [editat] mi-a spus ca asta e procedura si ca de fapt nu banca ci magazinul e de vina.
Ok...sun azi la magazin caci o prietena care patise ceva similar la alt magazin a obtinut in doua zile banii inapoi.
La telefon imi raspunde cu o voce senina un domnisor care dupa ce i-am expus prolema mi-a spus ca ei isi fac in fiecare zi soldurile si ca de fapt banii mei nu sunt la ei ca ei mi-au dat chitanta cu tranzactie esuata si ca banca e de vina ca e necomunicare intre POS si nu mai stiu ce...
Bun...sun iar la banca.Doamna de la telefon imi spune ca banii au fost inasati de magazin si mi-a trimis extrasul de cont care are intr-adevar la debit de doua ori suma mea.

Sun la duduiul [editat] de la magazin care imi spune ca pot sa il reclam oriunde ca banii nu sunt la ei.
Sun iar la banca dupa ce ii amenint cu Protectia consumatorului si televiziunea pentru ca eu in niciun contract nu am stipulat termenul ala imens de returnare a banilor in caz de furt si duduia vazandu-ma isterizata imi spune ca suna la colegii ei sa verfice daca a fost inaintata cererea mea.Am zis ca exploodez!!!

Intrebarea mea este daca are sens sa fac sesizare la Protectia consumatorului si in cazul in care imi apara vreun comision in urma acestei aventuri in care nu am nicio vina daca pot da in judecata pe cineva si pe cine?

Ma scuzati dar mi se pare furt pe fata si inacceptabil sa imi fure cineva banii in felul asta si toti sa dea din umeri si banca si necioplitii de la care am cumparat.
Plus ca am fost obligata de institutia la care lucrez sa am cont la banca.
Va multumesc anticipat !
[ pe forum nu se mentioneaza numele societatilor implicat si nici nu se fac aprecieri despre persoane, multumim]
Ultima modificare: Marți, 14 Mai 2013
gi-jane2, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Adevaratul vinovat este compania care emite cardul de credit, nu banca. Compania o puteti identifica dupa denumirea genulul de card. Sistemul lor informatic este plin de erori, care genereaza astfel de incidente. Nici banca si nici magazinul nu sunt de vina.

Daca, din extrasul de cont rezulta in mod evident faptul ca banii au plecat catre magazin, ei sunt cei impotriva carora trebuie sa faceti plangere la ANPC daca nu va returneaza banii.

banca nu are cum sa vi-i returneze mai devreme, pentru ca trebuie sa ii recupereze de la magazin, mai intai.
Va referiti la tipul de card?Domnisorul de la magazin dadea vina pe POS-ul de la banca (intamplator era de la banca nesimtita -imi pare rau ca nu ne lasati sa publicam numele celor ce inseala sau nu apara interesele clientilor).

Si in cazul in care mi se aplica vreun comision pentru toata povestea asta?Sa inteleg ca nimeni nu e de vina?Adica dam din umeri si spuneam "Ghinion!" la o patanie de genul asta?

Cei de la magazin dau vina pe cei de la banca scuzandu-se ca mi-au emis biletelul acela in care se spune ca este esuata tranzactia...

Am sunat la ANPC unde o domnisoara obosita mi-a spus sa fac o plangere scrisa.Am intrebat-o ce fel de masuri se vor lua daca vor constata greseala vreuneia din partile implicate...Mi s-a raspuns...controale.
Mi-e teama sa nu ajunga intr-un sertar plangerea mea si sa nu o bage nimeni in seama.

Sunt un om corect si m-a scos din minti povestea asta cu banii disparuti de pe card si toti nesimtitii care dau din colt in colt.
Nu stiu nu ar trebui sa imi apere banca interesele?Sa ia cineva de la departamentul juridic de la ei problema in maini si sa incerce sa o rezolve in termene rezonabile nu cu termene din astea absolut nesimtite?
Ultima modificare: Marți, 14 Mai 2013
Aya, utilizator
la orice reclamatie depusa la banca, acestia au obligatia sa va raspunda in maxim 30 zile
de asemenea, Protectia Cpnsumatorului are obligatia sa va raspunda intr-un termen de maxim 30 zile
Multumesc din suflet doamna Mihaela!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
@Mihaela Cazacu, v-am tot editat mesajele, banca nu are obligatia sa raspunda in termen de 30 de zile, nu-i institutie publica !

Alte discuții în legătură

Comanda online anulata. bani nereturnati de catre banca. chillzilla chillzilla Buna ziua, Am facut o comanda online de pe un site cu profil sportiv. Am achitat suma online cu cardul si am primit E-Mail de confirmare plata, inclusiv SMS ... (vezi toată discuția)
Achizitionare produs online...produs primit, dar banii sunt tot in contul meu andrej andrej Buna ziua in decursul unei zile de sambata (acum aproximativ 3 saptamani) am efectuat o comanda online, cu card bancar, la 2 dimineata. Plata s-a facut ... (vezi toată discuția)
Recuperare prejudiciu după fraudă: bcr sau poliția? cum poate fi trasă la răspundere banca? f_ervin f_ervin Salutare tuturor! Sper din suflet să găsesc un răspuns, o îndrumare la speța noastră. În data de 21 decembrie 2023, imediat după alimentarea ... (vezi toată discuția)