avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 334 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Recuperare prejudiciu după fraudă: BCR sau poliția? ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Recuperare prejudiciu după fraudă: BCR sau poliția? Cum poate fi trasă la răspundere banca?

Salutare tuturor! Sper din suflet să găsesc un răspuns, o îndrumare la speța noastră.

În data de 21 decembrie 2023, imediat după alimentarea cardului cu un avans de la angajator, din contul curent al tatălui meu au dispărut, „ca prin minune”, cca. 34.000 de lei. Imediat cum a văzut cum contul i se golește, tatăl meu a sunat la Banca Comercială Română (BCR, banca la care are deschis contul), fiindu-i blocate cardul și contul pentru a preîntâmpina alte tranzacții neautorizate. Precizez, că la momentul respectiv, angajatul băncii a precizat inclusiv numele persoanei în contul căreia au fost virați (neautorizat) banii respectiviș prin urmare, banca avea în față toate datele transferului fraudulos.

Tatăl meu, și ulterior și eu, am completat refuzul la plată solicitat de ei, și l-am înaintat băncii. De asemenea, a fost depusă și o plângere la poliție, unde distinșii oameni ai legi au ridicat din umeri, spunând că „ei înregistrează plângerea, dar nu prea au ce face”. Ulterior, plângerea a fost înaintată și băncii, de unde a venit un răspuns peste câteva zile, în care am fost îndrumați ca „pentru recuperarea prejudiciului să ne adresăm organelor abilitate”.

Cum se împlinesc încet-încet 30 de zile lucrătoare de la depunerea documentelor solicitate, iar atât BCR, cât și poliția par să-și paseze responsabilitatea, nefăcând practic nimic pentru soluționarea cazului, întrebarea mea este: cine trebuie tras la răspundere în această speță și cum am putea recupera prejudiciul?

Menționez, că tatăl meu nu a distribuit nimănui, nici măcar membrilor din familie, datele cardului, nu a autorizat niciun transfer bancar (nici prin aplicația BCR George), nu a furnizat nimănui parola cardului și nu a efectuat nici plăți online, preferând ca, de exemplu, inclusiv la comenzile efectuate online să efectueze plata ramburs, la sosirea coletului.

Cine și cum trebuie „tras de urechi” în această speță? Și, mai ales, care sunt șansele reale pentru a recupera suma pierdută după o acțiune frauduloasă? Mulțumesc, și aștept cu interes răspunsurile dumneavoastră!
Cel mai recent răspuns: DlGoe , utilizator 03:59, 17 August 2024
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,
Eu am avut o situatie similara cu BT. Amazon, mi-a activat optiunea GENIUS, fara acordul meu, extragandu-mi banii din cont. Am contactat BT-ul depart Fraude, si mi-am confirmat tranzactia, si la sesizarea mea au blocat Contul, cardul precum si tranzactia. Mi-au recomandat sa fac apel la Politie. Am facut, dar Politia, dupa vreo trei luni mi-a trmis o recomandata ca au luat la cunostinta si ATAT. Intre timp am contactat AMAZON, si am vazut ca nu am fost singurul pacalit, asa ca am solicitat sa-mi returneze banii (care erau blocati de catre Banca). Intre timp am sesiszat si o Agentie Americana antifrauda, care, suprinzator mi-au raspuns a doua zi, cu mentiunea ca nu se pot implica in returnarea banilor, dar ca va fi dovada la un proces ce se va intenta catre AMAZON.
Am fost informat de catre AMAZON dupa cateva zile, ca au acceptat returnarea banilor, si am dat mailul catre BT.
Concluzie: Bancile nu va va returna banii, precum sunt slabe sanse ca Politie sa faca asa ceva, dar puteti sa solicitati Bancii sa va dea detaliile tranzactiei, astfel sa tratati subiectul amiabil.
Si ca invatatura din ce am patit: Am limitat cat am putut utilizarea cardurile fizice la tranzactii, in locul lor am folosit CARDURI - VIRTUALE, (ce pot fi anulate si schimbate de catre titular - online, din aplicatia BT) unde virez bani din contul de card doar cand si cat imi trebuie. Astfel am control asupra tranzactiilor, iar daca va fi o frauda, va fi una de catva lei.
ATENTIE: Sunt pe piata cititoare NFC de carduri, cu raza lunga, ce pot citi toate datele cardului, precum si opera pe ele. E bine ca sa aveti cardurile in portofele protejate la NFC.
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Interesant este natura persoanei beneficiara a tranzactiei frauduloase: firma, persoana fizica, si cum a fost initiata tranzactia: cu ordin de plata scris la agentie, cu cardul atasat contului, sau prin transfer bancar din aplicatia bancii. Plecind de la pricipiul ca nimeni nu poate lua mai mult decit ce am, mi-am facut un cont distict de cel in care primesc veniturile cu care fac plati de toate felurile, inclusiv online. Prin aplicatia bancii transfer in acest cont sume de bani modice. In felul acesta nimeni nu imi va putea lua mai mult decit soldul modic al contului. Succes!
Ați primit de la poliție și un număr de înregistrare la plângere? A fost depusă la o poliție municipală sau o secție mică din vreo-un orășel? Că acolo cam așa se mai întâmplă, nu prea știu ce să facă...
Din experienta mea. Plangerea se depune (online!) la parchetul de pe langa judecatora de domiciliu. Nu trebuie incadrarea juridica a faptei, e suficienta descrierea pataniei. Nume, prenume, (adresa) si cnp. Daca e de competenta altui parchet, o dirijeaza cei sesizati. E de preferat sa relationezi cu niste procurori decat cu niste militisti! Stiu, cercetarea o fac 90% tot militistii, dar situatia e diferita.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi ... theo jean theo jean Buna ziua, Am primit de la un hacker un mail ca si cum ar fi din partea bancii Raifeisen si am fost fraudat cibernetic, am luat in considerare emailul ... (vezi toată discuția)
Frauda bancara in data de 13.03fost victima unei fraude bancara ... pallani13 pallani13 Buna ziua. In data de 13.03.23 Am fost victima unei fraude bancara de tip phishing. Am primit un e-mail in care mi s-a comunicat ca cardul este blocat ... (vezi toată discuția)
Frauda bancara razvancrg razvancrg Buna ziua, Am fost vitima unei fraude bancare pe data de 25.07.2015, din contul meu s-au facut 5 tranzactii online catre UK, in valoare totala de 4700 lei, ... (vezi toată discuția)