Am inregistrate la imp si taxe locale un tir si o casa.
Din 2007 - pana in prezent conf impunerii serviciului de impozite si taxe locale am achitat la tir un impozit dublu fata de cel legal.
M am dus am depus cerere de recalculare si restituire a impozitului cf chitantelor depuse insa nu vor sa imi restituie sumele pt ca:
1. am o amenda de 112 lei - le am cerut sa faca compensare
2. am impozit casa si masina pe 2013 - le am cerut compensare
3. Am o amenda de 2700 lei(rovinieta tir) cu care ma aflu in litigiu cu judecatoria cornetu( am depus certificat de grefa).
probleme:
1.Am cerut certificat fiscal pt ca vreau sa imi vand casa si nu vor sa imi dea(mentionez ca nu am debite la impozitul pe cladiri).
2.Nu vor sa imi restiutuie impozitul platit si nedatorat plus dobanda achitata si nedatorata, deoarece exista amenda aceea cu litigiu.
Ce ma intereseaza mai mult decat restituirea impozitului este certif fiscal necesar la instrainare imobil deoarece am probleme si trebuie rezolvate pana la data de 20 cand voi pleca din tara.
Art.254 pct 7 cod fiscal privitor la instrainarea imobilelor este abrogat..cel putin asa il gasesc pe siteul anaf.. , aveti idee care este articolul care face referire la instrainarea imobilelor, cladirillor terenurilor?....
Emiterea certificatului de atestare fiscala de catre autoritatile administratiei locale este reglementat de Codul de procedura fiscala ,art.113,alin (4,care precizeaza ca la instrainarea dreptului de proprietate asupra cladirilor ,terenurilor, mijloacelor de transport,trebuie sa prezentati certificatul de atestare fiscala prin care se se ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale datorate autoritatii administratiei publice locale in raza careia se afla inregistrat fiscal bunul care se instaineaza ,inclusiv sumele reprezentand amenzi existente in evidenta organului fiscal.
Actele prin care se instraineaza cladirile ,terenurile, mijloacele de transport cu incalcarea alin (4 sunt nule de drept, se precizeaza la art.113,alin (5.
Lasand la o parte problemele pe care le aveti cu directia taxe si impozite locale, aceasta institutie are obligatia sa va emita certificat de atestare fiscala cu sau fara datorii in termenul legal de 48 ore de la depunerea cererii. Inspectorii informeaza verbal contribuabulul ca nu ii vor emite certificatul, fara a-i inregistra cererea, pentru ca, probabil, au ca obiectiv recuperarea a cat mai multe debite de la contribuabili.
In ceea ce priveste instrainarea unui imobil, ea se poate face cu certificat fiscal cu datorii (nu conteaza provenienta acestor datorii) numai daca in dreptul debitelor mentionate pe certificatul de atestare fiscala este inscris faptul ca debitele respective sunt in litigiu.
Ca temei legal, din Codul Fiscal:
Art. 259: Dobândiri şi transferuri de teren, precum şi alte modificări aduse terenului
(61)Înstrăinarea unui teren, prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege, nu poate fi efectuată până când titularul dreptului de proprietate asupra terenului respectiv nu are stinse orice creanţe fiscale locale, cu excepţia obligaţiilor fiscale aflate în litigiu, cuvenite bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale unde este amplasat terenul sau al celei unde îşi are domiciliul fiscal contribuabilul în cauză, cu termene de plată scadente până la data de întâi a lunii următoare celei în care are loc înstrăinarea. Atestarea achitării obligaţiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale. Actele prin care se înstrăinează terenuri cu încălcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
(la data 01-ian-2007 Art. 259, alin. (6) din titlul IX, capitolul III completat de Art. I, punctul 235. din Legea 343/2006 )
Daca acesta este cazul dumneavoastra, insistati la DITL sa vi se respecte drepturile dumneavoastra de contribuabil. Orice cerere pe care o adresati catre o institutie a statului trebuie sa va fie inregistrata, iar o copie trebuie sa va fie returnata cu numarul de inregistrare. Succes!
singura ta posibilitate e sa-i dai in judecata si sa faci plangere penala pe abuz in serviciu. asta inseamna timp pierdut si bani. ca sa rezolvi mai repede incearca sa iei o audienta la seful taxe si impozite locale de care apartii si ameninta-l voalat sau adu-i la cunostinta ca daca nu-si indeplineste obligatia legala ii faci plangere penala pe abuz in serviciu. al doilea sfat al meu e sa faci plan gerea penala oricum.