avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 803 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... atestat profesional
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

atestat profesional

in 1988 obtin dreptul, subliniez, dreptul de a conduce autovehicule de toate categoriile; in guvernarea tariceanu, mi se impune, drept CONDITIE de a mai putea exercita acest drept, obtinerea unui atestat profesional; in urma acestei reglementari permisul meu si - pe cale de cosecinta - dreptul meu de a conduce autovehicule peste 3.5 tone este, IN FAPT, anulat. intrebare: este legal ca o lege sa anuleze IN FAPT, adica de facto, in limbaj juridic, un drept obtinut conform legii in vigoare la data obtinerii lui? .
Ultima modificare: Marți, 21 Mai 2013
Cornel Vasile, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: leonard gheorghe , utilizator 15:17, 23 Mai 2013
:offtopic: Interventie moderator.

1. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona", aceasta practica nu este acceptata in nicio comunitate online, iar consecinta este stergerea tuturor clonelor.

2. Nu sunteti in masura sa impuneti cine si ce sa scrie pe acest forum.

Atestatul profesional a fost introdus in legislatia romaneasca o data cu aparitia Ordinului MTrCT nr. 42 din 16 ianuarie 2006 privind conditiile de pregatire profesionala initiala si continua a anumitor categorii de conducatori auto.

In preambulul la ordin se mentioneaza cerintele care au impus aparitia acestui ordin, respectiv alinierea la legislatia UE, comunitate din care si Romania face parte incepand cu anul 2007 si anume:
"Având în vedere prevederile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993 si ale Directivei Parlamentului European si a Consiliului nr. 59/2003/CE privind calificarea initiala si formarea periodica a conductorilor auto ai anumitor vehicule rutiere destinate transportului de marfuri sau de
calatori, de modificare a Regulamentului Consiliului (CEE) 3.820/85 si a Directivei Consiliului 91/439/CEE si de abrogare a Directivei Consiliului 76/914/CEE,
In temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) lit.e) si ale art. 65 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere, ale art. 12 lit. g) si h) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmtorul ordin: ...... "
Nu vi s-a retras dreptul de a conduce, nu vi s-a anulat din permis categoria respectiva, numai ca pentru a putea conduce in continuare autovehicule peste 3,5 tone trebuia sa va incadrati in prevederile ordinului susmentionat. In afara tarii, dar si in tara, daca veti conduce fara a fi respectate aceste prevederi (in ideea ca vreun angajator ar indrazni sa va incredinteze un astfel de autovehicul, daca nu detineti atestatul respectiv), va veti expune la amenzi contraventionale consistente si retragerea permisului de conducere.
Reglementarile respective au aparut in urma constatarilor organelor abilitate, ca statistic, producerea de accidente rutiere s-ar datora in mare masura faptului ca nu se fac periodic instruiri si nu se obtin atestate profesionale. Scopul este de a spori siguranta circulatiei, a creste securitatea pasagerilor si siguranta marfurilor transportate.
constat din nou, cu mare surprindere (fiind vorba de juristi), ca nu s-a inteles nici acum sensul intregii mele interventii. fiind un site public, eu cred ca sint indreptatit sa solicit un raspuns la o intrebare pe care am pus-o si nu la una pe care nu am pus-o; in situatia in care lucrul acesta se repeta, dvs., ca moderator, ar trebui -cred eu- sa cautati sa vedeti daca nu cumva, fie si ca profan, nu am reclamat un lucru just; in loc de asta va solidarizati cu un coleg fara a fi cazul! eu am sesizat ca atunci cind se impune o reglementare la o data ulterioara obinerii unui drept, de natura a restringe si conditiona dreptul respectiv pina la anularea acestuia daca beneficiarul lui nu se supune noii reglementari, subiectul ar fi unul de competenta curtii supreme sau al curtii constitutionale. justificarea politica sau administrativa nu ar avea cum sa exceada unor principii de drept de baza fiindca, pe hirtie, dreptul de a conduce vehicule mari nu imi este retras dar, asa cum a precizat si dl. gigi popa caruia ii multumesc pt raspuns, in fapt imi poate fi retras daca nu ma conformez noii relementari aparute ulterior otinerii acestui drept de catre subsemnatul. am dreptul sa merg pe strada dar intru in U.E. si sint arestat daca nu-mi iau atestat pt asta ca, deh, poate nu stiu legea care-mi interzice sa bat trecatorii si-mi trebuie atestat c-am aflat-o! in opinia multor colegi de-ai mei, obligativitatea obtinerii unui atestat in absenta caruia iti este interzis sa mai conduci autovehicule grele ar fi trebuit sa se adreseze celor ce obtin acest tip de permis cu incepere de la data intrarii in vigoare a noii reglementari si nu retroactiv. intru-cit nu e vorba de cauze medicale, masura e perceputa ca un abuz ; esti obligat sa cunosti legea si modificarile ei fara a da bani si fara a cere atestare ca o cunosti! daca dorea sa se conformeze regl. U.E., statul roman trebuia sa ridice exceptie pt cei ce au deja drept de conducere autovehicule grele; mai adaug ca, exceptind atestatul pt marfuri periculoase ADR, alinierea la normele U.E. nu poate fi invocata intru-cit atestat transp. marfa sau pers. nu exista decit in bulgaria! prin cosecintele de facto pe care le aduce cu sine retroactiv aceasta lege, ea ar trebui contestata iar eu, practic, va semnalasem argumentele care o fac inacceptabila legal, asteptind punctele dvs de vedere pe observatiile pe care le-am facut. va adaug ca am un prieten cu cancer la un testicul si ca prin reglementare a min. sanatatii n-are drept sa obtina atestat; nu i-au disparut de facto categ. de permis care ii confereau dreptul de a cond. vehicule grele? nu e un drept anulat in fapt? ce are testiculul cu volanul de camion? nu vedeti similitudine pe principii de drept cu speta mea? nu e restrins, anulat sau afectat dreptul constitutional la munca? nu sint, mai sus, suficiente argumente pt a contesta in instante astfel de legi? am baza legala de a o face prin sindicat sau personal? eu pt asta am dorit raspunsurile dvs.
O prima observatie: nu toti moderatorii din forum sunt juristi sau avocati. Daca deschideti profilul meu, existent pe acest site, puteti constata acest lucru.
Accesul la justitie nu poate fi ingradit niciunui cetatean.
Asociatia transportatorilor din Romania, din care presupun ca faceti parte (dar si dvs. in nume propriu), poate ataca in instanta prevederile respective, mergand intr-un tarziu (1-2 ani de trecut prin toate instantele) pana la Curtea Constitutionala. Personal nu cred ca veti avea succes. In final veti primi un raspuns de genul - legiuitorul poate modifica si completa legislatia interna, din motive economice, financiare, de politica comunitara, europeana, etc.
Trebuie mentionat ca reglementarile europene au prioritate asupra reglementarilor interne ale unei tari membre al UE, care prin acte normative a adoptat legislatia europeana.
Ati observat desigur, ca periodic, ADR-ul se modifica prin reglementari europene, care ulterior se adopta la nivel national, tocmai pentru a se crea un cadru legislativ unitar si astfel sa se poata circula in aceleasi conditii in intreg spatiul european.
Numarul mare de accidente rutiere, poate fi un motiv statistic serios, dupa parerea mea, pentru introducerea atestatului profesional de care vorbim.
Nu am cunostinta despre existenta acestui gen de atestat in alte tari europene (dvs. mentionati ca este numai in Bulgaria), in forma adoptata de Romania, dar cu siguranta exista ceva pentru respectarea ADR -ului in forma ultima reglementata la nivel european.
Nu cred ca este vorba de retroactivitate, atata timp cat legislatia modificata se aplica de la o data ulterioara. Era retroactivitate, in viziunea mea, daca ati fi fost trimis sa reinoiti permisul de conducere, de la data introducerii atestatului (si nu la termen), fapt care nu s-a intamplat. Presupun ca, la termenul de preschimbare a permisului de conducere, daca nu detineti acest atestat, nu veti mai primi nici acceptul politiei pentru a conduce autovehicule din categoriile la care se refera legislatia care introduce atestatul profesional.
In ceea ce priveste reglementarile medicale si acestea se aliniaza tot unor reglementari europene, bazate pe studii de specialitate.
Atestate profesionale s-au introdus si in alte domenii de activitate, o data cu intrarea in UE, deoarece Romania a trebuit sa se alinieze la legislatia europeana, in fiecare domeniu de activitate, nu numai in transporturi.
ati raspuns punctual intrebarilor mele si va multumesc f. mult! iata ca se poate! o zi f. placuta va urez!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Atestat profesional conducator auto ContSters291399 ContSters291399 escroc mai mare decit statul roman exista? iata speta: conf. decret 328/1966 eu obtin DREPTUL de a conduce autovehicule de toate categoriile in 1988. zic eu, ... (vezi toată discuția)
Curs de legislatie pt scutere. ioanp23 ioanp23 Buna ziua, Am tot cautat si nu reusesc sa ma lamuresc in legatura cu aceasta intrebare: Cursul de legislatie rutiera pt mopede facut inainte de 2013, ... (vezi toată discuția)
Permis conducere mopede Mopedist Mopedist Conform Ordinului Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 ... (vezi toată discuția)