buna ziua. am un magazin care se ocupa cu comercializarea pieselor auto. am si eu o intrebare la dvs.: daca un client vine in magazin, cumpara o piesa, merge cu ea la mecanic, constata ca nu are nevoie de acea piesa si imi vine cu ea inapoi, eu ce trebuie sa fac? legal vorbind. exista vreo lege in acest sens? daca le iau piesele inapoi si le spun sa comande altceva de banii aceia... ma ameninta cu OPC-ul. as vrea si eu va rog sa stiu care sunt drepturile mele in calitate de vanzator si care sunt drepturile cumparatorului in aceasta situatie. multumesc
In legislatia din domeniul protectiei consumatorilor obligatia de a primi produsul si a restitui banii exista doar la cumparaturile facute online.
Dumneavoastra vindeti din magazin, de reclamat va pot reclama insa nu inseamna si ca veti fi sanctionata din acest motiv de ANPC mai ales ca, daca am inteles bine, le oferiti varianta schimbarii piesei cu ceea ce le trebuie. Nu aveti nici macar aceasta obligatie, de a le schimba piesa, insa e bine pentru afacerea dvs. sa dati dovada de intelegere fata de clienti.
multumesc pentru raspuns. asta si fac. dau dovada de intelegere fata de client dar, oricat de intelegator as vrea sa par, in momentul in care le spun sa achizitioneze altceva de acei bani, ma ameninta cu OPC-ul. imi puteti da va rog un link, ceva, unde pot gasi exact legea? sa o pot arata clientilor recalcitranti? sa am dovada scrisa ca eu, in momentul in care le iau produsul inapoi... le fac "un favor". multumesc