avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 971 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... RENUNTAREA CLIENTULUI LA COMANDA
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

RENUNTAREA CLIENTULUI LA COMANDA

Buna ziua. M-am cam saturat de clientii care profita de atitudinea abuziva a institutiilor statului si te joaca cum vor ei. De aceea clientii mei persoane juridice platesc ok in proportie de 95%, iar clientii persoane fizice platesc ok doar 70%, iar restul se folosesc de marfa mea, pe banii mei ani de zile. Ultimul exemplu este urmatorul: vineri-27.ian ma suna un fost client cu multe insistente si amenintari(!) sa-i procur urgent a piesa de schimb, pentru care vine personal si da avans 100 lei si primeste factura si chitanta. Ma dau peste cap si luni ii aduc piesa (si pentru faptul ca piesa i-ar fi trebuit la incalzirea locuintei intr-o perioada cu iarna grea). Stupoare: nu mai are nevoie de piesa, echipamentul a pornit ca prin minune! Vrea banii inapoi (tot amenintandu-ma cu reclamatii), iar eu am ramas cu o piesa ciudata, care nu stiu daca si cand o voi mai vinde. Imi baga in fata legea "contractelor la distanta", dar noi nu facusem niciun contract, din pacate, doar o factura de avans cu specificarea piesei. Clientul nostru, stapanul nostru, dar pana unde? Multumesc pentru orice sfat.
Cel mai recent răspuns: gabrielaion , utilizator 14:30, 6 Februarie 2012
Din cate stiu eu orice produs poate fi returnat daca nu correspunde potrivit cerintelor clientului si nu abuziv.
gabrielaion a scris:

[...]
vineri-27.ian ma suna un fost client cu multe insistente si amenintari(!) sa-i procur urgent a piesa de schimb, pentru care vine personal si da avans 100 lei si primeste factura si chitanta.
[...]
Stupoare: nu mai are nevoie de piesa, echipamentul a pornit ca prin minune! Vrea banii inapoi (tot amenintandu-ma cu reclamatii), iar eu am ramas cu o piesa ciudata, care nu stiu daca si cand o voi mai vinde. Imi baga in fata legea "contractelor la distanta",[...]


Daca comanda ferma a fost efectuata / s-a consumat prin deplasarea clientului la sediul Dvs si prin achitarea avansului respectiv, in opinia mea nu se poate vorbi despre existenta unui contract la distanta si, prin urmare, nu pot fi invocate prevederile respectivelor legi (OG 130/2000 si Lege 51 / 2003 ). Implicit, nu aveati obligatia de a primi inapoi produsul.

Produsul nu l-am primit inapoi, caci nici nu a vrut sa-l mai ridice. In schimb cere insistent restituirea banilor. Eu i-am propus sa-i dau banii la vanzarea lui; pana atunci el are paguba 100 lei, iar eu 150 lei+ cheltuieli de procurare. El ma ameninta cu reclamatii daca nu-i restitui avansul. Multumesc.
Daca clientul a solicitat in mod expre acel produs si nu are alt argument al refuzului dacat ca "nu-i mai trebuie" pot sa-l somez sa-l ridice si sa-l achite? Factura de avans poate tine loc de comanda ferma si irevocabila? Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

In ce conditi nu se poate returna un produs nou myagh86 myagh86 Buna seara. Doresc sa cumpar o piesa noua pentru masina, am fost la mai multe magazine de piese auto, vanzatori de acolo au spus ca piesa de care am eu nevoie ... (vezi toată discuția)
Accessorii dacia eddygont eddygont Buna ziua, Pe data de 19 Septembrie 2019 eu am achitat suma de 1600Ron reprezentand avans pentru un accesoriu Dacia. In prima faza au dat comanda de ... (vezi toată discuția)
Returnare plata comanda CosminRP CosminRP Buna ziua, Dpdv legal si al cazurilor deja solutionate de instsanta. O comanda platita 100% in avans (chiar si prin magazin online) in ce conditii poate fi ... (vezi toată discuția)