Dpdv legal si al cazurilor deja solutionate de instsanta.
O comanda platita 100% in avans (chiar si prin magazin online) in ce conditii poate fi restituita?
E vorba strict de persoane juridice.
In cazul in care era vorba de un avans mai mic atunci stiu sigur ca nu se returna.
Dar cand e vorba de toata suma tind sa cred ca legal as pierde un proces daca nu as returna banii clientului.
Bineinteles ca veti pierde.Ce motiv aveti sa retineti niste bani care nu vi se cuvin??? S-a intocmit vreun contract in care sa stipulati ca in caz de renuntare la comanda se pierd banii avansati?
Treaba sta in felul urmator.
Colegul de discutie are un magazin online
Un client persoana juridica a comandat un produs online. A cerut o proforma pe baza careia a facut transferul bancar.
A doua zi clientul din motive personala a zis ca anuleaza comanda si doreste banii inapoi
Colegul de discutie spune ca nu doreste sa ii trimita banii, ci ca ii va timite produsul comandat.
Produsul costa cateva mii de euro.
In mod normal la sume mici nu se incurca nimeni cu procese, dar la cateva mii de euro eu zic ca e destul de usor sa pornesti o actiune in instanta.
Parerea mea e ca va pierde procesul in caz ca clientul il va da in judecata.
Doar ca nu am gasit ceva palpabil care sa sustina aceasta solutie.
Am gasit doar un dosar in care se facea referire la "avans", in care clientul a a pierdut procesul.
Doar ca in cazul de fata clientul nu a platit avans. Ci a platit intreaga suma fara sa primeasca factura sau contract. Cel mult termenii si conditiile afisate pe site.
Exista o lege ( oug 34/2014) art 9-14 care spune clar ca orice produs comandat online poate fi returnat in termen de 14 zile fara sa ai neaparat un motiv.Asa ca omul va castiga in mod sigur in baza acestei legi.Deci chiar daca trimiteti produsul comandat ,destinatarul are dreptul legal sa vi-l trimita inapoi si sa-i fie restituiti banii.
Protectia consumatorului
grf
Buna ziua,
In baza oug 34/ 2014 articolul 16 fiind un magazin online cu lucruri realizate pe comanda in urma conversatiei cu clientul telefonic sau in mail, ... (vezi toată discuția)