avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 280 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Restituire suma retur magazin de electrocasnice
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Restituire suma retur magazin de electrocasnice

Buna ziua,

Am urmatoarea problema. Pe data de 18.03.2020 am restituit o comanda plasata online intr-un magazin fizic Altex, suma fiind restituita pe loc dupa semnarea unei dispozitii de plata din caserie.
Comanda a fost efectuata online de pe contul meu dar cu cardul unei alte persoane.
Azi , 30.04.2020 , ma suna cei de la Altex sa imi spuna ca suma a fost restiuita si in contul cu care a fost facuta comanda si ca trebuie sa ma duc intr-un magazin Altex sa dau banii inapoi.
Problema este ca persoana care detine cardul si care ,pretind cei de la Altex, a primit si ea in cont banii nu mai raspunde la telefon.
Am incercat sa le explic celor de la Altex ca nu este vina mea ca au facut si plata in cont , nu eu am cerut acest lucru, ca acel cont nu este al meu si ca persoana nu poate fi contactata dar au zis ca nu ii intereseaza ca nu este problema lor si ca eu trebuie sa restitui suma.
Ce este de facut? Eu nu vreau sa pierd o suma, desi mica , de doar 290 lei , doar ca sa platesc pentru greseala altcuiva.
Cum pot sa ma oblige sa restitui o suma care nu a intrat in posesia mea ? ( banuiesc ca pot vedea si ei ca acel cont nu imi apartine).
La telefon , am fost si mintit ca banii nu trebuiau sa mi se restituie in magazin ca acolo a fost greseala , desi la ei pe site se specifica clar acest lucru si am o chitanta stampilata de Altex care sa dovedeasca ca se poate acest lucru.

Va multumesc,
Mihai
Ultima modificare: Vineri, 5 Iunie 2020
Roxana Neagu, administrator
Cel mai recent răspuns: Mihail Cazacioc , Consilier juridic 20:57, 7 Iunie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
dvs intentionati sa retineti niste bani care nu va apartin? vanzatorul probabil va cere excutarea silita daca nu platiti. el a rambursat banii platitorului.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pana la executare silita este necesara o actiune in instanta. Dar banii trebuie sa ii restituie persoana care a platit cu cardul. Daca veti fi chemat in instanta pentru cei 290 de lei, veti putea sa o chemati pe respectiva persoana in instanta si sa aratati ca ea trebuie sa restituie.
Sigur va fi chemat, insa: Platitorul si-a primit banii inapoi, conform legii. Beneficiarul Mihai1488 a primit, din greseala furnizorului aceeasi suma (de obicei beneficiarul si platitorul sunt una si aceeasi persoana). Suma primita de beneficiar este, prin urmare, necuvenita.

Company Advising a scris:

Daca veti fi chemat in instanta pentru cei 290 de lei, veti putea sa o chemati pe respectiva persoana in instanta si sa aratati ca ea trebuie sa restituie.

Presupun ca intre platitor si cel care a postat s-au stins toate obligatiile. Ar fi culmea sa fi primit si bani si sa datoreze si celui care a efectuat plata. Cert este ca banii trebuie restituiti.

Adrian Dimitriu a scris:

Sigur va fi chemat, insa: Platitorul si-a primit banii inapoi, conform legii. Beneficiarul Mihai1488 a primit, din greseala furnizorului aceeasi suma (de obicei beneficiarul si platitorul sunt una si aceeasi persoana). Suma primita de beneficiar este, prin urmare, necuvenita.

Company Advising a scris:

Daca veti fi chemat in instanta pentru cei 290 de lei, veti putea sa o chemati pe respectiva persoana in instanta si sa aratati ca ea trebuie sa restituie.



2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu trebuia sa va fi dat dvs suma cash, ci suma se restituie in aceasi fel cum a fost primita, pe card.
Greseala a fost a dvs ca nu trebuia sa ii fi platit banii celui ce v-a dat cardul. Ala nu va raspunde la telefon ca stie bine ca vreti sa ii cereti banii dati, inapoi.
Nu aveti decat sa il dati in judecata, e treaba dvs cum va recuperati banii.
Problema e ca dvs trebuie sa ii dati inapoi magazinului.
Magazinul poate face chiar plangere penala pt insusirea bunului gasit, ca sa va sperie si implicit sa va forteze sa dati banii ca sa nu va dea in judecata. Oricum, trebuie sa le dati banii. Daca asteptati sa va dea in judecata, veti plati mult mai mult.

Alte discuții în legătură

Procedura in cazul unui produs trimis defect altex patrutz67 patrutz67 ce trebuie sa fac in cazul in care am cumparat online de la Altex o instalatie de clima Whirlpool si dupa montare cu firma autorizata in instalatii de ... (vezi toată discuția)
Retur produse în vederea gdpr mariustz mariustz Bună ziua, Am comandat online niște piese auto, ideea e ca firma mi.a băgat pe gat niste produse care costau mai mult și deși am sunat odată și am ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am o problema, am făcut comanda de un produs online ... MirelaPav MirelaPav Buna ziua, Am o problema, am făcut comanda de un produs online in valoare de 1900 lei pe PFA. L-am returnat in câteva zile de la primire. A trecut peste o ... (vezi toată discuția)