avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 265 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retur produse în vederea GDPR
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retur produse în vederea GDPR

Bună ziua,

Am comandat online niște piese auto, ideea e ca firma mi.a băgat pe gat niste produse care costau mai mult și deși am sunat odată și am trimis 2 emailuri am fost ignorat și comanda au trimis-o.

Astăzi am făcut retur coletul și le.am comunicat pe email ca vreau banii înapoi, dându-le pe email contul iban și numele.

Aceștia nu vor să-mi facă retur pentru că refuz sa completez fisa de retur care conține date personale, deși la multe firme a fost nevoie doar de contul iban și au făcut.

Ce pot face?
Buna ziua,
despre ce date vorbim? Nu le au deja ca urmare a initierii comenzii? Nu cumva v-ati dat deja acordul pentru prelucrarea acestor date odata cu initierea comenzii?

Buna ziua,

In initierea comenzii am dat adresa de livrare, ce nu coincide cu cea din buletin deoarece nu stau acolo si numele, iar plata am facut-o cu cardul, nu am dat serie buletin, cnp, s.a.m.d.

Ce vor ei acum, e sa completez un formular, si sa il trimit la ei prin curier/posta sau scanat cu datele mele personale, cnp, serie, etc, iar eu nu vreau acest lucru, le-am dat codul iban si numele complet pentru a procesa returul.

La alte site-uri de piese a fost de ajuns sa trimit produsul inapoi fara cerere de retur sau orice altceva acestia returnand banii fara nici o intrebare, deci nu vad de ce nu ar putea in ideea in care eu nu o sa le dau cnp/serie si ce mai vor ei.


Boncu Constantin a scris:

Buna ziua,
despre ce date vorbim? Nu le au deja ca urmare a initierii comenzii? Nu cumva v-ati dat deja acordul pentru prelucrarea acestor date odata cu initierea comenzii?

Bună ziua,

O potenţială soluţie este să le solicitaţi informaţii cu privire la scopul colectării datelor extrem de sensibile (CNP, nr. - serie CI) şi cât timp le vor prelucra.

Cum scria şi utilizatorul Boncu Constantin, e posibil ca la un moment dat pe parcursul procesului de achiziţie să fi fost de acord cu prelucarea de către ei a datelor dvs. Oricum, în contextul dat mi se pare excesivă prelucrarea CNP-ului şi Serie/Nr. CI.

O variantă 2 este să le daţi toate datele şi după ce v-aţi atins scopul să formulaţi o cerere prin care le solicitaţi încetarea prelucrării în orice fel a datelor dvs.
La returnarea banilor nu au nevoie decat de nume si cod iban, pentru ca am lucrat intr-o firma recent unde ma ocupam cu astfel de lucruri.
Pot refuza sa completez acel formular? au dreptul sa-mi retina banii chiar daca eu am refuzat coletul la primire, si greseala le apartine?
Mi se pare absurd la momentul platii sa primeasca bani doar pe baza datelor de pe card si datele introduse in cont, dar la returnarea banilor sa ceara alte informatii.
La ei pe site mentioneaza ca au nevoie de cont bancar pentru retunarea banilor, in sectiunea prelucrarea datelor, dar nu mentioneaza nimic de restul datelor.

- Nume si prenume - avem nevoie de aceste date pentru livrarea produselor comandate

- E-mail – adresa de e-mail o folosim pentru a va confirma comanda, pentru a va informa despre stadiul comenzii dvs, pentru a va trimite ofertele cerute de dumneavoastra. De asemenea adresa de e-mail o folosim pentru a comunica cu dumneavoastra pentru a va rezolva o problema

- Numar de telefon - pentru a va putea contacta pentru confirmarea comenzii, pentru a va putea oferi detalii cu privire la comanda, pentru a va putea contacta in momentul in care comanda este completa sau aceasta este in curs de expediere catre dumneavoastra. Va vom contacta pentru a grabi rezolvarea unei probleme; comunicarea va fi înregistrata pentru a documenta problema dvs și rezolvarea ei. Pe numarul de telefon veti primim SMS-uri cu informatii despre comanda sau oferta dumneavoastra

- Detalii de facturare, plata si livrare- avem nevoie de aceste date pentru facturarea si livrarea produselor comandate

- Cont bancar – pentru a returna contravaloarea banilor in cazul unui retur

- Seria de caroserie a masinii si date despre masina - pentru a putea identifica corect piesele comandate sau ofertate


Daca eu le furnizez pe email numele si contul bancar, pe acelasi email pe care am facut comanda, nu trebuie legal sa-mi returneze banii? Doar n-o sa-i pastreze pe motiv ca nu sunt de acord sa le completez acel formular.
Ultima modificare: Marți, 12 Februarie 2019
mariustz, utilizator
Eu m-as adresa lor cu argumentele de mai sus, as astepta raspunsul si in functie de pozitia lor oficiala pe tema asta as stabili daca:

(1) Le dau datele, imi ating scopul si apoi imediat solicit stergerea datelor; sau

(2) Ma adresez ANPC invederandu-le situatia si refuzul abuziv al comerciantului de a returna banii; sau

(3) Merg in instanta impotriva lor pentru restituirea sumei respective;

In functie de ce ati semnat, este posibil sa fi aderat la politica lor de restituire a produselor etc. In unele situatii (in mod abuziv) simplul fapt ca se achizitioneaza un produs in magazin implica aderarea clientului la varii politici.

Alte discuții în legătură

Refuzarea unui colet neconfirmat xRaven xRaven Buna ziua ! Am o mica problema. Se presupune ca am comandat un produs si m-am trezit cu curierul la usa cum ca trebuie sa platesc respectivul colet, ... (vezi toată discuția)
Retur produs comandat online si platit Andrei384 Andrei384 Buna seara! Va rog sa imi spuneti cum ar fi cel mai bine de procedat in situatia urmatoare: Am comandat online un telefon pe site-ul quickmobile.ro, fara a ... (vezi toată discuția)
Comertul online, teapa pentru persoane juridice cristina60 cristina60 Buna ziua, Am comandat dintr-un magazin online un laptop si o multifunctiona, cu deschidere la livrare, pentru un SRL, care avea urgent nevoie de ele. A si ... (vezi toată discuția)