Se presupune ca am comandat un produs si m-am trezit cu curierul la usa cum ca trebuie sa platesc respectivul colet, conform comenzii de pe siteul X.
Comanda a fost facuta pe baza completarii unui formular online cu nume complet, adresa de email, adresa de destinatie si un numar de telefon.
Nu am fost apelat telefonic ca sa confirm comanda si nu am primit nici un mail special pentru confirmarea ei (verific mailul 1 data la 2,3 zile, dar am telefonul non-stop deschis), asa ca m-am trezit cu curierul la usa, care dupa ce mi-a prezentat toate hartiile, am ramas masca!
Am refuzat sa platesc ceva si mi-au spus ca vor duce coletul la sediu si daca vreau sa ii fac retur acesta va fi facut pe banii mei (pentru ca dupa presupunerea lor, eu am comandat acel colet).
Am cautat site-ul firmei de unde a venit coletul si am observat ca nu exista nici o forma de creare a unui cont cu confirmare prim e-mail/telefon. Poti pune comanda fara fi autentificat ca persoana X.
Tin sa mentionez ca numele meu complet, adresele mele si numarul de telefon sunt facute publice sau partial publice pe mai multe site-uri, deci teoretic oricine ar fi putut sa puna o comanda in numele meu pe respectivul site X.
Ce ar fi de facut ?
Repet, comanda respectiva nu am confirmat-o nici telefonic, nici prin vreun mail special de confirmare, nici in scris sau sub orice alta forma.
Presupunem sau v-ati razgandit? :)
Daca nu pot dovedi ca au respectat art. 3 din Ordonanta 130/2000 republicata contractul nu poate fi considerat incheiat:
Art. 3
(1) Inainte de incheierea contractului la distanta comerciantul trebuie sa informeze consumatorul in timp util, corect si complet asupra urmatoarelor elemente:
a) identitatea comerciantului si, in cazul contractelor care prevad plata anticipata, adresa si modalitatile de contactare a acestuia, telefon/fax, e-mail si codul unic de inregistrare;
b) caracteristicile esentiale ale produsului sau serviciului;
c) pretul de vânzare cu amanuntul al produsului sau tariful serviciului si taxele aplicabile;
d) cheltuielile de livrare, daca este cazul;
e) modalitatile de plata, de livrare sau de prestare;
f) dreptul de denuntare unilaterala a contractului, cu exceptia cazurilor prevazute in prezenta ordonanta;
etc.
Daca v-au trimis e-mail cu aceste date (sau in functie de formularul pe care l-ati completat) se aplica art. 7 deci teoretic sunteti bun de plata:
Art. 7
(1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.
Ce e drept nu stiu cum v-ar putea obliga sa achitati cei 18-20-24 de lei cat o fi costul curierului.
Comert electronic
porada
In cazul unor cumparaturi pe internet de la magazine virtuale, trebuie sa achiti coletul cu plata ramburs inainte de a avea posibilitatea de a vedea marfa. In ... (vezi toată discuția)
Refuz colet
amorytza
Buna ziua,apelez la dvs cu o nelamurire.Am plasat o comanda online pentru un produs,nu am primit mail de confirmare,doar un apel telefonic prin care am fost ... (vezi toată discuția)