Buna,din cate stiu eu si am mai vazut un caz de genul acesta,firma a fost obligata sa ii trimita clientului bunul cumparat la pretul afisat pe site,deoarece a fost greseala lor.
Ati incheiat deja contractul cu clientul?
Va pun aceasta intrebare pentru a cauta un raspuns in spiritul prevederii art. 5 din Ordonanta 130/2000 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă, care definesc momentul incheierii contractului astfel:
Art. 5
Dacă părţile nu au convenit altfel, momentul încheierii contractului la distanţă îl constituie momentul primirii mesajului de confirmare de către consumator, referitor la comanda sa.
I-ati tramsnis consumatorului informatiile prevazute de art. 4 din aceeasi Ordonanta?
Art. 4
(1) Consumatorul trebuie să primească, în scris sau pe un alt suport durabil la dispoziţia sa şi la care are acces, în timp util, în perioada executării contractului şi până cel mai târziu în momentul livrării, următoarele:
a) în cazul bunurilor care nu sunt destinate livrărilor către terţi, confirmarea informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), dacă acestea nu au fost transmise, în condiţiile prevăzute la alin. (1), înainte de încheierea contractului;
b) condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caracte-re îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
c) sediul, numărul de telefon/fax, precum şi adresa de e-mail ale comerciantului, la care consumatorul poate să-şi prezinte reclamaţiile;
d) informaţiile privind service-ul postvânzare şi garanţiile oferite;
e) condiţiile de denunţare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.
Daca nu i-ati trimis aceste informatii sau, ulterior primirii lor, consumatorul nu le-a confirmat in conditiile prevazute de art. 5 de mai sus, inseamna ca nu exista contract incheiat cu acesta si nu cred ca trebuie sa va ingrijorati prea tare.
Va sfatuiesc sa studiati in intregime Ordonanta 130/2000.
Informatiile prezentate in "Termenii si conditiile ...." sunt insuficient de clare pentru consumatorul interesat sa cumpere de la dvs., dar si insuficient de acoperitoare pentru dvs. din punct de vedere al prevenirii situatiilor ce intra in sfera de activitate a protectiei consumatorului.
Pe site nu se face nicio referire la Ordonanta 130/2000, la procedura de incheiere a contractului si alte aspecte reglementate de ordonanta 130.
Faptul ca s-a emis factura proforma confinteste, dupa parerea mea, faptul ca pretul afisat nu mai era informativ.
Trebuie sa faceti niste schimbari in functionarea site-ului pentru a elimina situatii defavorizante pentru dvs. de genul: pretul este informativ, dar emit factura proforma.
Factura a fost generata automat de site, dar acest lucru s-a intamplat pentru ca asa a fost conceput (comandat) de catre utilizator, fara a se putea imputa ceva consumatorului.
Nu cred ca aveti sanse de castig.