avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1269 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Pret gresit pe site
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Pret gresit pe site

Salutare.
Administrez un magazin online pe care s-a listat un pret eroant. Nu prea am reusit sa dam de cap cum a ajuns pretul ala acolo. Ideea este ca, stimabilul client a dat comanda pt un produs scump la un pret minuscul si a efectuat plata prin virament bancar. La sectiunea termeni si conditii scrie clar ca preturile sunt informative. Domnul asteapta produsul sa fie livrat desi noi l-am sunat si i-am spus ca nu putem onora comanda. Protectia consumatorului ne poate amenda daca noi i-am refuzat comanda?

Please help!! Ca nu vreau sa ii platesc din buzunar produsul.
Cel mai recent răspuns: ContSters193759 , utilizator 13:57, 3 Iunie 2011
Buna,din cate stiu eu si am mai vazut un caz de genul acesta,firma a fost obligata sa ii trimita clientului bunul cumparat la pretul afisat pe site,deoarece a fost greseala lor.
Ati incheiat deja contractul cu clientul?
Va pun aceasta intrebare pentru a cauta un raspuns in spiritul prevederii art. 5 din Ordonanta 130/2000 privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă, care definesc momentul incheierii contractului astfel:

Art. 5
Dacă părţile nu au convenit altfel, momentul încheierii contractului la distanţă îl constituie momentul primirii mesajului de confirmare de către consumator, referitor la comanda sa.

I-ati tramsnis consumatorului informatiile prevazute de art. 4 din aceeasi Ordonanta?
Art. 4
(1) Consumatorul trebuie să primească, în scris sau pe un alt suport durabil la dispoziţia sa şi la care are acces, în timp util, în perioada executării contractului şi până cel mai târziu în momentul livrării, următoarele:
a) în cazul bunurilor care nu sunt destinate livrărilor către terţi, confirmarea informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), dacă acestea nu au fost transmise, în condiţiile prevăzute la alin. (1), înainte de încheierea contractului;
b) condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caracte-re îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
c) sediul, numărul de telefon/fax, precum şi adresa de e-mail ale comerciantului, la care consumatorul poate să-şi prezinte reclamaţiile;
d) informaţiile privind service-ul postvânzare şi garanţiile oferite;
e) condiţiile de denunţare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.

Daca nu i-ati trimis aceste informatii sau, ulterior primirii lor, consumatorul nu le-a confirmat in conditiile prevazute de art. 5 de mai sus, inseamna ca nu exista contract incheiat cu acesta si nu cred ca trebuie sa va ingrijorati prea tare.

Va sfatuiesc sa studiati in intregime Ordonanta 130/2000.
Ultima modificare: Vineri, 3 Iunie 2011
ContSters193759, utilizator
A primit o proforma generata automat de site. Pe site nu poti completa comanda fara sa bifezi casuta cu termeni si conditii unde clientul este anuntat de conditiile in care ii livram produsul. "4.3. Preturile produselor de pe acest SITE sunt informative si pot suferi modificari neanuntate. Promotiile prezentate pe SITE sunt valabile in perioada de timp mentionata ; in cazul in care nu se mentioneaza o perioada de timp, acestea sunt valabile in limitele stocurilor disponibile."
[ link extern ]
Informatiile prezentate in "Termenii si conditiile ...." sunt insuficient de clare pentru consumatorul interesat sa cumpere de la dvs., dar si insuficient de acoperitoare pentru dvs. din punct de vedere al prevenirii situatiilor ce intra in sfera de activitate a protectiei consumatorului.

Pe site nu se face nicio referire la Ordonanta 130/2000, la procedura de incheiere a contractului si alte aspecte reglementate de ordonanta 130.

Faptul ca s-a emis factura proforma confinteste, dupa parerea mea, faptul ca pretul afisat nu mai era informativ.

Trebuie sa faceti niste schimbari in functionarea site-ului pentru a elimina situatii defavorizante pentru dvs. de genul: pretul este informativ, dar emit factura proforma.
Factura a fost generata automat de site, dar acest lucru s-a intamplat pentru ca asa a fost conceput (comandat) de catre utilizator, fara a se putea imputa ceva consumatorului.
Nu cred ca aveti sanse de castig.
Ultima modificare: Vineri, 3 Iunie 2011
ContSters193759, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)
Politica de returnare a produselor in 10 zile Srb Srb Din cate stiu exista legea in care ai dreptul 10 zile sa returnezi produsele comandate online. Eu am situatia respectiva: am dat un avans online(proforma), ... (vezi toată discuția)
Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)