avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 416 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Politica de returnare a produselor in 10 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Politica de returnare a produselor in 10 zile

Din cate stiu exista legea in care ai dreptul 10 zile sa returnezi produsele comandate online.
Eu am situatia respectiva: am dat un avans online(proforma), produsul nefiind in magazin ci doar pe comanda,si dupa 2 saptamani a ajuns in magazin, am fost si am platit restul de bani si l-am luat personal de acolo.
In acest caz se poate aplica legea celor 10 zile tinand cont ca am mici probleme cu acest produs?
Cel mai recent răspuns: Srb , utilizator 19:42, 29 Septembrie 2013
Se ia in considerare data primirii produsului si nu data comenzii.

OG 130/2000-privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.

[ link extern ]
Eu ma refer daca am ridicat personal produsul cand a ajuns in magazin, eu mai ma incadrez in aceasta lege de returnare?
Nu are importanta ca l-ati ridicat personal, puteati sa il ridicati de la posta sau sa va fi fost livrat printr-un curier, conteaza ca ati facut comanda on-line.
Nu se face referire la "locul sau modalitatea de primire" de catre consumator ci la "data primirii".
Pai doar avansul a fost platit on-line, si cand produsul a ajuns in magazin am fost personal sa il ridic si sa achit restul sumei.
~ Conținut șters la cerere ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs folosit/montat - legea 130/2000 alltrade alltrade Buna ziua! Am tot citit Ordonanta nr. 130/2000 (republicata), privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, dar tot ... (vezi toată discuția)
Intrebare legata de ordonata 130/2000 bababp bababp Salut, In conditiile in care comand de la un magazin online un produs electronic si il ridic de la sediu mai am dreptul la denuntare unilaterala a ... (vezi toată discuția)
Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)