Am tot citit Ordonanta nr. 130/2000 (republicata), privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, dar tot nu am reusit sa ma lamuresc.
Avem urmatoarea situatie.
S-a vindut online un dvd auto. Acesta s-a montat pe masina. Deci prezinta urma mari de uzura din cauza sistemului de prindere pe masina. Acesta clar nu mai poate fi vindut ca produs nou. Nu mai are nici accesoriile sigilate.
Consumatorul a hotarit denuntarea contractului in baza Ordonanta nr. 130/2000.
Ca si comercianti, suntem aparati de vreo lege care sa ne acorde dreptul sa restituim o suma mai mica egala cu uzura?
Daca il primea si dorea sa il returneze, intelegeam. Dar a fost montat, folosit 5-6 zile apoi a hotarit ca nu il mai doreste.
Potrivit Ordonantei 130/2000, Art. 7. -
(1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distantã, în termen de 10 zile lucrãtoare, fãrã penalitãti si fãrã invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cãdea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.”
Nu puteti restitui o suma mai mica. Daca solicitarea clientului Dvs. respecta termenul prevazut de lege, sunteti obligat sa ii restituiti intreaga suma de bani.
Pentru a nu va mai lovi de astfel de situatii, singura varianta este de a nu mai practica vanzarile on-line.
Oricum, consider ca numarul celor care cumpara produse in sistem on-line si apoi renunta la acestea este destul de mic, astfel incat se poate incadra in marja acceptabila a acestui tip de comert.
Singura obligatie a clientului este de a restitui in termen, produsul in intregime, impreuna cu toate accesoriile ce i-au fost livrate.