avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 932 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Intrebare legata de ordonata 130/2000
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Intrebare legata de ordonata 130/2000

Salut,
In conditiile in care comand de la un magazin online un produs electronic si il ridic de la sediu mai am dreptul la denuntare unilaterala a contractului in termen de 10 zile? (factura fiscala este emisa deci la sediul magazinului si atunci incheierea contractului nu se mai face la distanta,nu?)
Cel mai recent răspuns: bababp , utilizator 19:07, 10 Decembrie 2010
In principiu, daca nu ati convenit cu acel comerciant un alt moment al incheierii contractului, acesta este considerat incheiat la momentul in care acceptarea ofertei de catre dumneavoastra ajunge la cunostinta ofertantului (art. 9, Legea 365/2002). Rezulta de aici ca ati incheiat un contract prin mijloace de comunicatie la distanta la momentul in care comanda dumneavoastra a ajuns la comerciant. Prin urmare, sunt aplicabile dispozitiile OG 130/2000 si aveti dreptul de a denunta unilateral contractul in 10 zile lucratoare de la momentul primirii produsului (momentul ridicarii produsului de la comerciant).
Sa inteleg deci ca cei de la pcfun incearca sa apeleze la o chichita pentru a impiedica clientii care ridica produsele de la sediu(marea majoritate a clientilor procedeaza asa) sa beneficieze de dreptul denuntarii unilaterale?
Mai jos e un citat din termeni si conditii referitoare la returnarea produselor :

Returnarea produselor

Produsele achizitionate la distanta:

Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.G. 130/2000. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 5 zile lucratoare de la denuntarea contractului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea. S.C. FIT Distribution S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 30 de zile de la data denuntarii in scris a contractului. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri etc. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acestei comenzi.

Trebuie atunci sa le spun sa mi emita factura fiscala atunci cand plasez comanda?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)
Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)
Returnare produs electronic cumparat Mihai223 Mihai223 Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in ... (vezi toată discuția)