In cazul unor cumparaturi pe internet de la magazine virtuale, trebuie sa achiti coletul cu plata ramburs inainte de a avea posibilitatea de a vedea marfa. In acest context, in cazul in care produsul nu corespunde sau clientul este nemultumit de anumite aspecte, care este posibilitatea de returnare a coletului? Ce prevede legislatia? Furnizorul marfii nu are nici o obligatie legala sa-ti accepte returnarea produsului si rambursarea banilor intr-un anumit termen de la livrare?
Iata ce prevede legislatia:
Dreptul de denuntare unilaterala a contractului. Legea prevede in articolul 7 alineatul 1: "consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor".
Dar, in acelasi timp, tot legea zice ca (art 7 alin2): "in cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile".
Practic in 10 zile poti returna produsul inapoi,fara nici un fel de motiv anume,primindu-ti in acelasi timp banii inapoi.
Am aceasi problema. am returnat un produs comandat pe net , iar firma de la care am cumparat refuza sa imi inapoieze banii. Ce ma sfatuiti sa fac? Tribunal?
P.S. Sunt persoana fizica autorizata