avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 801 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... OG 130/2000 sau un posibil abuz al consumatorului
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

OG 130/2000 sau un posibil abuz al consumatorului

Buna seara,

Sotia mea si cu mine avem o mica afacere pe internet, mai exact un magazin virtual in care comercializam bijuterii din aur.

Un client a cumparat de la noi un obiect si dupa ce l-a primit vrea sa-l dea inapoi spunand ca este defect (!).

Mentionam ca obiectul respectiv este exact ca in poza din magazin si la caracteristicile prezentate pe site, deci produsul este conform. Odata cu obiectul clientul a primit factura si certificatul de calitate.

Legea romana permite ca un consumator sa returneze un produs si sa pretinda banii inapoi, numai pentru ca nu ii place?!

Mi se pare o mare absurditate si totusi daca citim OG 130/2000, asa este. :O

Dvs. ce parere aveti?

Multumim.
Cel mai recent răspuns: mariuspe , utilizator 22:00, 10 Martie 2011
cred ce este vorba de momentul in care se face transferul de proprietate avand in vedere conditiile in care vindeti dvs.
teoretic daca a vazut produsul ,a acceptat pretul ,a platit ,nu vad care ar fi problema.
doar daca nu este din aur ci doar placat ori nu are x grame cum scria ci mai putin.
nu am timp sa caut og la care facet referire dar dati copy/paste pe articolul la care faceti referire.
Produsul este veritabil, la toate caracteristicile mentionate pe site si arata la fel ca in fotografia prezentata in magazin.

Articolul este:

"Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor."

fara invocarea vreunui motiv (!?)
In completare cu urmatorul articol:

"Art. 8. - In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator in conditiile art. 7, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator."

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comert online aartist aartist BUNA ZIUA, VA ROG SA-MI SPUNETI DACA IN CAZUL ACHIZITIONARII DE PE INTERNET A UNEI CARTI, BROSURI, LUCRARI AM DREPTUL DE A DENUNTA UNILATERAL CONTRACTUL DE ... (vezi toată discuția)
Returnare produs electronic cumparat Mihai223 Mihai223 Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in ... (vezi toată discuția)
Comert electronic porada porada In cazul unor cumparaturi pe internet de la magazine virtuale, trebuie sa achiti coletul cu plata ramburs inainte de a avea posibilitatea de a vedea marfa. In ... (vezi toată discuția)