avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 673 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Contract la distanta
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Contract la distanta

Am facut greseala sa cumpar un produs de pe un site de electrocasnice. Am primit un produs cu vicii serioase. E vorba de un aparat de masaj de tipul relax and tone. Era folosit de foarte multa vreme, nu am primit toate accesoriile la el, se vede clar ca au fost desfacute suruburile, se vad zgarieturi. Ieri a functionat. Azi s-a desfacut axul care se invartea si nu se mai infileteaza. Sunt suparata pe mine ca am avut incredere intr-o astfel de vanzare.
OG nr 130/2000 prevede dreptul la denuntare unilaterala a contractului in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului fara indicarea vreunui motiv, suportand decat taxele de livrare catre comerciant. Comerciantul este obligat potrivit legii sa imi restituie banii in termen de 30 de zile.
Spuneti-mi EXACT ce trebuie sa fac din punct de vedere procedural. Pun coletul la posta si scriu o hartie prin care solicit returnarea banilor? Trebuie pusa data certa la notariat? Aceasta hartie o pot pune odata cu coletul sau o trimiti cu confirmare de primire?
E vreo problema daca am aruncat cutia? Mentionez ca si aceasta era foarte cutata, vai de mama ei. Am aruncat-o ieri. Am facut rau...dar asta e.
Si mai e o problema : pe certificatul de garantie si pe contract scrie "aparat de tip relax and tone" dar pe aparatul in sine scrie "Manipol body".
Ultima modificare: Joi, 27 Ianuarie 2011
Mihaela Enache, Avocat
Cel mai recent răspuns: ContSters158230 , utilizator 13:26, 27 Ianuarie 2011
Legea nu specfica faptul ca produsele se vor trimite inapoi in ambalajul original.
In plus produsul poate fi utilizat in acest termen.
Returnati produsul prin posta si totodata notificati operatorul prin scrisoare cu confirmare de primire asupra faptului ca ati returnat produsul.
Pastrati intotdeauna o copie dupa orice document justificativ.

OG 130/2000-privind regimul juridic al contractelor la distanta respectiv:
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.
(2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informaţiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunţarea unilaterală a contractului este de 90 de zile şi începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
b) pentru servicii, de la data încheierii contractului.
(3) Dacă în perioada celor 90 de zile informaţiile prevăzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrătoare pentru denunţarea unilaterală a contractului începe să curgă din acel moment.
Art. 8. - În cazul exercitării dreptului de denunţare unilaterală a contractului de către consumator în condiţiile art. 7, comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele plătite de consumator fără a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursării sumelor. Rambursarea sumelor se va face în cel mult 30 de zile de la data denunţării contractului de către consumator.

Aveti aici si link-ul poate va ajuta sa va formati o imagine mai ampla.

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/for...
In caz de litigiu, care este competenta teritoriala? Cea de la sediul paratului? Mentionez ca societatea e din Calarasi.
Avand in vedere faptu ca nu corespund datele din contract cu cele ale aparatului..
pe certificatul de garantie si pe contract scrie "aparat de tip relax and tone" dar pe aparatul in sine scrie "Manipol body".

Sigur OPC-ul va rezova aceasta problema in perioada de 6 luni conform Legii 449/2003, deoarece aici este o problema de conformitate ( pordusul solicitat de dvs. nu corespunde cu produsul transmis de operatorul economic).
Returnati produsul in termenul de 10 zile si notificati cum v-am spus iar daca au trecut cele 10 zile formulati reclamatie la OPC pentru faptul ca nu au trimis produsul solicit.
In caz de litigiu competenta teritoriala este cea de la sediul paratului daca nu cumva este stipulat in contract altfel.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract vanzare-cumparare online lili_0183 lili_0183 buna ziua,astazi 12.05.2012 am incheiat un contract de vanzare cumparare al unui produs de la firma orin.ro,as vrea sa stiu daca pot sa-l anulez..va ... (vezi toată discuția)
Lege returnare produse maria.z maria.z Buna ziua! Stiu ca exista o lege care vine in ajutorul consumatorului nemultumit de produsul achizitionat si in baza acesteia are posibilitatea returnarii in ... (vezi toată discuția)
Comert electronic porada porada In cazul unor cumparaturi pe internet de la magazine virtuale, trebuie sa achiti coletul cu plata ramburs inainte de a avea posibilitatea de a vedea marfa. In ... (vezi toată discuția)