avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 830 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Restituire suma retur magazin de electrocasnice
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Restituire suma retur magazin de electrocasnice

Buna ziua,

Am urmatoarea problema. Pe data de 18.03.2020 am restituit o comanda plasata online intr-un magazin fizic Altex, suma fiind restituita pe loc dupa semnarea unei dispozitii de plata din caserie.
Comanda a fost efectuata online de pe contul meu dar cu cardul unei alte persoane.
Azi , 30.04.2020 , ma suna cei de la Altex sa imi spuna ca suma a fost restiuita si in contul cu care a fost facuta comanda si ca trebuie sa ma duc intr-un magazin Altex sa dau banii inapoi.
Problema este ca persoana care detine cardul si care ,pretind cei de la Altex, a primit si ea in cont banii nu mai raspunde la telefon.
Am incercat sa le explic celor de la Altex ca nu este vina mea ca au facut si plata in cont , nu eu am cerut acest lucru, ca acel cont nu este al meu si ca persoana nu poate fi contactata dar au zis ca nu ii intereseaza ca nu este problema lor si ca eu trebuie sa restitui suma.
Ce este de facut? Eu nu vreau sa pierd o suma, desi mica , de doar 290 lei , doar ca sa platesc pentru greseala altcuiva.
Cum pot sa ma oblige sa restitui o suma care nu a intrat in posesia mea ? ( banuiesc ca pot vedea si ei ca acel cont nu imi apartine).
La telefon , am fost si mintit ca banii nu trebuiau sa mi se restituie in magazin ca acolo a fost greseala , desi la ei pe site se specifica clar acest lucru si am o chitanta stampilata de Altex care sa dovedeasca ca se poate acest lucru.

Va multumesc,
Mihai
Ultima modificare: Vineri, 5 Iunie 2020
Roxana Neagu, administrator
Cel mai recent răspuns: Mihail Cazacioc , Consilier juridic 20:57, 7 Iunie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sunt un client fidel al magazinelor online. Recomand acest gen de comert. De cand utilizez magazinele online, mi s-a intamplat sa fiu pus in situatia de a returna produse.Am cerut fie inlocuirea , fie restituirea c/valorii , evident cu suportarea taxelor de transport. Intr-un caz am mers la magazinul indicat de furnizor, am predat produsul
si am primit c/valorea acestuia. In altul, un furnizor de la Cluj Napoca, mi-a returnat banii in contul bancar personal pe care i l-am indicat eu in cererea de retur.
Speta din acest topic este in opinia mea putin ciudata.Se spune ca s-a facut returul produsului intr-un magazin iar furnizorul a achitat contravaloarea atat in magazin cu ocazia preluarii bunului cat si ulterior in contul detinatorului cardului cu care s-a facut plata. Ca sa faca plata in contul acela , cel care a solicitat returul , l-a indicat in cererea de retur, altfel furnizorul nu avea cum sa stie acel cont.
Rezulta deci ca furnizorul, Altex in aceasta speta, a restituit de 2 ori contravaloarea produsului.
Dl. Mihai 1488, are obligatia de a restitui una din sume , intrucat el este persoana care a contractat cu Altex, el a cerut , in scris, returnarea produsului si a indicat contul in care sa se achite c/valoarea .
In cazul in care nu restituie suma primita in plus, poate fi chemat in instanta printr-o cerere de imbogatire fara justa cauza s-au i se poate face o plangere penala pentru inselaciune (nu poate fi vorba de insusirea bunului gasit, in niciun caz)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna seara! as avea nevoie de o indrumare specializata in urmatorul ... deelmercury deelmercury Buna seara! As avea nevoie de o indrumare specializata in urmatorul caz: am plasat o comanda pe un site online din Romania (magazin cunoscut la nivel ... (vezi toată discuția)
Procedura in cazul unui produs trimis defect altex patrutz67 patrutz67 ce trebuie sa fac in cazul in care am cumparat online de la Altex o instalatie de clima Whirlpool si dupa montare cu firma autorizata in instalatii de ... (vezi toată discuția)
Retur produse în vederea gdpr mariustz mariustz Bună ziua, Am comandat online niște piese auto, ideea e ca firma mi.a băgat pe gat niste produse care costau mai mult și deși am sunat odată și am ... (vezi toată discuția)