avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1236 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... fostul administrator nu vrea sa predea actele
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

fostul administrator nu vrea sa predea actele

Ce mijloace legale avem la dispozitie pentru a-l determina pe fostul administrator sa ne predea actele? De circa 6 luni tot incercam, dar fara folos. I-am facut notificare cu termen 17 februarie, actualul administrator si un proprietar s-au oferit sa -l ajute sa puna actele in ordine, dar a refuzat, si in plus, ne sfideaza, bazandu-se pe pilele pe care le are la primarie. Acum o saptamana, am depus si la primarie o sesizare (dar am inteles ca sunt slabe sanse) si la politie. Ideea este ca fostul adm (care este o vecina de bloc) nu a avut nici un registru completat timp de 5 ani (cat a fost administratorul scarii noastre-care este asociatie separata, cu numai 20 apartamente). Impresia noastra este ca nici situatia financiara a asociatiei nu este in regula (nu poate justifica o serie de cheltuieli, fondul de reparatii ar trebui sa fie mai mare etc). Dansa nu vrea sa ne pred ea actele, motivand ca mai are de completat registre si de facut verificari contabile. Fara acte, nu putem nici noi sa cerem o expertiza contabila. Probabil ca ma veti intreba ce a pazit vechiul comitet (presedintele si cenzorul, care au demisionat o data cu dansa)? Doamna administrator a profitat de naivitatea fostului presedinte (care era tamplar de meserie) si de faptul ca cenzorul nu mai locuia in bloc, venind numai sporadic, in ultimul an semnand numai dansa listele de intretinere. Acesta a fost si motivul pentru care i-am cerut in repetate randuri sa ne prezinte registrele si evidentele contabile si am constatat cu stupoare ca nu le avea. Imi cer scuze pentru postarea mai lunga, dar am incercat sa va prezint situatia cat mai exact.
Cel mai recent răspuns: CRINA1 , utilizator 13:08, 25 Mai 2013
In fond, ce ati primit de la ea cand, chipurile, a predat?
Haideti sa o luam din aproape-n aproape!
Dv. ce calitate aveti in asociatie?
V-a predat soldul casei si al bancii (daca aveti cont bancar deschis)?
V-a predat facturile pe care le-a primit si inca nu le pusese pe liste? O situatie a facturilor neachitate la furnizor? Sau alte datorii pe care asociatia sa le aiba la vreun prestator?
Locatarii recunosc restantele pe care le au pe liste? Stie fiecare cat fond de rulment avea?

N-as vrea poveste, as vrea raspuns strict la intrebari.
Pe administratora nu prea aveti cum sa o fortati sa predea actele si nu ca nu ati avea mijloace - politia ar fi unul din ele sau chiar o chemare in instanta, numai ca le veti primi prost intocmite.

Daca as pati ca dv., as considera ca toate actele ar fi luat foc si ca mi-a ramas doar ultima lista de intretinere, banii si ce-si mai aduc aminte oamenii.
Trebuie sa stiti daca aveati cont bancar deschis la vreo banca.

1-In ce calitatea intrebati?
2-Lipsa documentelor mentionate reprezinta culpa comuna atat a administratorului cat si a cenzorului/comisiei de cenzori ,care pe parcursul celor 5 ani mentionati nu au desfasurat masuri concrete pentru respectarea normelor in domeniu care prevad obligativitatea existentei registrelor separate
3-Notificati oficial administratorul cu obligatia depunerii neconditionate a documentelor apartinand asociatieid e proprietari.Verificati raportul contractula cu obligatii,inclusiv fisa postului,conditioat de care asociatia prin reprezentant legal poate dispune sanctionarea administratorului
4-Puteti sesiza oficial problema cu care va confruntati direct serviciului specializat din primarie care detine parghiile legale sa determine administratorul sa se alinieze la normele in vigoare
As urma sfatul dnei Elga si as incepe reconstituirea. In primul rand, mergeti la toti furnizorii si cereti eliberarea extrasului de cont si duplicatele facturilor,vedeti ce facturi aveti achitate si ce nu ; apoi cu datele din listele de plata , incercati sa intocmiti activul (cote intretinere,restantieri),pasivul, fondul de rulment,de reparatii,alte fonduri ;daca aveti conturi bancare,obtineti si de acolo extrasele de cont pentru a avea soldul bancar, mergeti la administratia financiara si cereti eliberarea certificatului fiscal(aici vedeti daca aveti datorii si ceea ce ati platit lunar) ,la itm pentru a vedea daca sunt contracte de munca si mandat inregistrate acolo si daca sunt active.Momentan atat imi vine in minte,voi mai adauga ,poate mai completeaza si alti colegi de pe forum.
Mai solicitati politiei sa intervina

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deces administrator, lipsa bani din fondul de rulment alexandru2012 alexandru2012 buna ziua, problema este urmatoare: in urma cu 6 luni s-a schimbat administratorul de la bloc, el a iesit ca lipsesc niste bani din fodul de rulment al ... (vezi toată discuția)
Predare acte de catre administrator mikifulgutz mikifulgutz Buna seara. Va rog mult, spuneti-mi o lista cu tot ceea ce trebuie sa preadea administratorului la incheierea activitatii.Am contractat o firma de ... (vezi toată discuția)
Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa decesul adminstratorului cipex cipex Buna ziua, in urma decesului administratorului/casier al asociatiei de proprietari din care fac parte au aparut urmatoarele situatii: - s-a constatat ca nu ... (vezi toată discuția)