daca o firma nu are activitate bilantul mai trebuie semnat de catre un economist la intocmit sau poate fi semnat de administrator si la intocmit si la administrator?
daca la firma mea contabilul este in crestere copil si bilantul este intocmit de un contabil care lucreaa in alta firma, la intocmit bilant trebuie sa semneze un economist specializat sau un expert contabil ? sau poate fi smnat de administrator si la intocmit si la administrator?
multumesc
Legea 82/1991
ART. 10
(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
.
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
Persoana care semneaza bilantul la "intocmit" trebuie sa aiba studii economice superioare, iar optiunea pe cre o alegeti este "alta persoana imputernicita, conform legii".
Practica, insa, a demonstrat ca si administratorul poate semna la "intocmit", fara sa se intample nimic...
Potrivit Legii contabilitaii situatiile financiare se semneaza , pe langa administrator si de catre:
1. Persoane fizice autorizate CECCAR (Experti contabili)
2. Persoane juridice autorizate CECCAR (firme de contabilitate)
3. Directorul economic
4. Contabilul sef
5. Alta persoana din firma care are studii superioare economice si care inlocuieste Directorul Economic si Contabilul sef cand acestia lipsesc.
Persoana de la punctul 5 de mai sus trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
1. Sa fie salariat in firma;
2. Sa aibe studii economice superioare;
3. Sa tina locul, prin imputernicire legala, Directorului Economic si Contabilului Sef cand acestia nu sunt disponibili
Semnare bilant
camicami
Ma aflu in urmatoarea situatie: am promovat examenul de acces la profesia de expert contabil,sunt in perioada de stagiu intensiv urmand ca in octombrie sa ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.