Acum 1 an sa furat din clasa mea (sunt elev la liceu in clasa 10-a) un telefon.
Un alt coleg fusese autorul faptei ,eu nu am participat la actul furtului ,dupa terminarea scoli el mi-a spus de telefon si de faptul ca vrea sa se scape repede de el ,eu iam propus sa faca un schimb cu un alt amic care avea un telefon.
Au facut schimbul si fiecare a plecat in treaba lui,eu nu am cerut nimic/nu am luat nimic.,,,,,,Asta se itnampla in urma cu un an......
Acum cu stupoare aflu de la cel la care a ramas telfonul furat ca a fost chemat la audieri si ca si eu va terbui sa ma duc(inca nu am primit citatie ).
Am mai aflat ca eu as fi suspect datorita faptului ca primul numar APELAT de pe cartela prietenului(ce primise telefonul furat) a fost numarul meu.
Sutn speriat ,nu stiu in ce ma incadrez ,suspect ,complic ,nu am avut niciodata probleme cu legea ,iar depsre aceeasta situatie am crezut ca daca eu nu am furat nu ma priveste .Aparent m-am inselat .
Va rog sa imi spuneti care vor fi possibilele pedepse aplicate mie.
Prietenul meu care a fost chemat la audieri(cel la care ramasese telfonul furat) ia fost deja sustras telefonul si la audiere a spus adevarul.
Eu planuiesc de asemenea sa spun adevarul si nu stiu cum vor proceda(imi este frica) nu am mai avut asa probleme niciodata si vreau sa stiu tot ce se poate despre aceasta situatie.
In functie de atitudinea procesuala ce o veti adopta cat mai ales de faptul daca va veti duce cu un avocat sau nu, puteti trece foarte usor dintr-o parte in alta.
Vorbeste cu parintii si angajeaza un avocat, nu merge singur la politie.
ARt 26 Cod penal
Complice este persoana care, cu intentie, inlesneste sau ajuta in orice mod la savarsirea unei fapte prevazute de legea penala. Este de asemenea complice persoana care promite, inainte sau in timpul savarsirii faptei, ca va tainui bunurile provenite din aceasta sau ca va favoriza pe faptuitor, chiar daca dupa savarsirea faptei promisiunea nu este indeplinita.