Buna ziua! problema mea am mai prezentat-o acum cateva luni, dar acum am cateva intrebari diferite.
In data de 18.10.2012 am comdandat un produs de la o firma din Alba Iulia ( eu fiind din Satu Mare), a 2-a zi a ajuns prin curier am semnat pe curierului,( am observat ca pe toata hartia este completata cu creionul si in loc de 18.10.2012 a trecut data de 19.10.2012), adevarata problema a inceput cand am dus piesa la mecanic si a constatat ca nu este potrivita pentru masina mea, nimeni de la firma de mai sus nu a raspuns la telefon in urmatoarele 2 sau 3 zile, alta problema e ca nu am primit nici factura nici garantie. Dupa insistente am cazut de accord sa le trimit produsl inapoi sa mi-l schimbe. Pe site-ul lor scrie clar, citet ca au turbine pentru toate tipurile de masini.
In data de 22.10.2012 am trimis piesa cea noua impreuna cu cea veche de pe masina pentru ca sa poate sa identifice corect si de a nu ne pune in situatia de a tot umbla la firmele de curierat. Coletul a stat la curierat in Alba 3 zile pana au mers sa il ridice si 4 pana sa ma anunte ca nu au ceea ce imi trebuie mie si ca nu mi se ramburseaza nici banii, drept urmare am sa raman cu o piesa de care nu ma pot folosi. Cei de la OPC Satu Mare mi-au zis sa plasez plangerea celor din Alba Iulia, dar totusi sunt prea putine probe. Pana aici am povestit in post-ul trecut.
Dupa o noua discutie telefonica cu inspectorul de la OPC mi-a spus sa scriu urmatoarele intr-un email si sa il trimit lui:
Completare la reclamatia nr.491 din 29/10/2012.
In conformitate cu capitolul 2, articolul 7 din ordonanta 130/2000, va informez ca denunt contractul la distanta privind turbosuflanta incheiat intre parti.
Si mi-a mai zis sa trimit linistit produsul inapoi la firma respectiva, indiferent daca il ridica sau nu eu am sa imi primesc banii si chiar si cei care i-am cheltuit pe curierat.
Dupa alte cateva zile am primit pe email un document word in care se specifica urmatoarele:
Referitor: reclamatia dvs. nr 491/29.10.2011 si 491/13.11.2012
Urmare cercetarilor efectuate la SC ..... Alba Iulia loc Bucerdea
Vinoasa nr ..., va comunicam urmatoarele:
1. Din examinarea documentelor puse la dispozitie de dvs. si din cele puse la dispozitie de operatorul economic se conststa ca acesta din urma nu a respectat prevederile art. 7 al.1 lit. a si lit. b din Ordonanta 130/2000, privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.
2. In conformitate cu prevederile aceluias act normativ, s-a dispus masura ca operatorul economic sa va ramburseze sumele de bani aferente contractului in termen de 30 de zile de la data cand dvs. ati denuntat unilateral contractul adica de la data cand dvs. ati returnat produsul la comerciant.
Am sunat in urmatoarele zile sa vad cand si cum urmeaza sa sa imi recuperez banii, pentru ca eu eram plecat din tara, si daca putea sa ridice vre-un membru din familie, si mi-a spus ca cei cei de la firma au contestat si nu imi voi mai primi nimic. si asta a fost..
Nu am avut atunci posibilitati de ai da in judecat, in schimb va cer acum parerea.
Vreau sa ii rezolvam problema in instanta, ce sanse credeti ca am? tinand cont ca nu am un contract semnat, pentru ca am vorbit doar la telefon, nu am factura, garantie, nici macar nu stiu daca produsul este unul original, pentru ca ei asta sustineau, e posibil sa fie pentru alta masina, eu mi-am cumparat intre timp o turbina din demembrari si are acelasi cod cu cea veche de pe masina, iar ceea ce mi-au trimis ei au alt cod, e posibil sa fie pentru alta masina. Am doar email-uri, chitante de la curieri, si o inregistrare audio in care mi se refuza promt returnarea banilor.