avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Preluare asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Preluare asociatie de proprietari

Buna ziua ma numesc ada si am o problema: locuim in acset imobil de 37 de ani impreuna cu parintii mei,propietari in acte sunt parintii mei si de 10 ani suntem plecati la munca in strainatate.Cind am plecat noi eram toti vecini dupa scara inscrisi la sociatia de locatari,dar acum avind centrale fiecare am terminat cu asociatia ,la asociatie mai plateam femeia de serviciu lumina dupa scara si consumabilele care se utilizau.Cind am ajuns acum constatam ca o S.C - S.R.L a-si trimet angajatii sa ne instiinteze ca ei ne-au preluat de la fosta asociatie cu semnaturi 50+1 dar de la noi dupa scara nu au semnat decat 2 adica: fosta doamna administratora de scara si un domn care zice ca se ocupa cu intretinerea scarii.Aceasta noua societate calculeaza intretinerea asa: Femeie Serviciu:4,29 lunar,Comision de Administrare:6,44 lunar,Indemnizatie Presedinte:1,07 lunar,Materiale Igienico sanitare:0,31lunar deci platim mai mult comision de dministrare si indemnizatie presedinte.Calculele fiecarui apartament se face in functie de m patrati ai apartamentului care il detine fiecare locatar.Intrebarile mele sunt:1)ce ni se poate intimpla daca nu platim? nu avem semnat nimic cu aceasta S.R.L;2)femeia de serviciu noi o platim in functie de metrii care ai avem in apartamentul nostru daca dinsa spala scara?nu ne face curat in case doar pe scara si asta fiind doar 4/4m cel mult;3)ce trebuie sa facem sa renuntam la aceasta S.R.L. care ne-a dobindit ilegal?noi ceilalti locatari ai scarii vrem sa ne intretinem scara singuri fara sa mai platim comisioane si indemnizatii,va multumesc pentru intelegere si astept un raspuns de la dumneavoastra.Mentionez suntem propietari de apartamente nu chiriasi A.N.L.
Probabil scara dv. face parte dintr-o asociatie pe bloc formata din mai multe scari. Asadar trebuie sa va supuneti hotararilor si deciziilor luate de catre adunarea generala a tuturor proprietarilor din asociatie, deci din celelalte scari.
Din momentul in care v-ati montat CT ati renuntat la caldura si apa calda furnizata de sistemul centralizat si la gazele din coloana initiala a blocului. Atat!. Cu restul intretinerii ati ramas sa va fie repartizate ca si celorlalti proprietari din asociatie.

1. Angajarea unei firme, ca de altfel orice fel de angajare de personal, se face de catre comitetul executiv al asociatiei si nu prin semnaturi de la proprietari.

2. Salariile si cheltuielile administrative se repartizeaza, conform HG 1588/2007 cu normele de aplicare a Legii 230/2007de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, in functie de cota-parte indiviza care este proportionala cu suprafata utila a apartamentului. Asadar un apartament mai mare va plati mai mult pentru acest gen de cheltuieli decat unul mai mic deparece si cota-parte indiviza aferenta holului este mai mare decat a unui apartament mai mic. In exemplul dv. cu femeia de serviciu, ea curata o suprafata mai mare sau mai mica din hol pentru apartamentul dv. decat a celorlalti daca apartamentul lor este mai mic sau mai mare decat al dv.

3. Firma de administrare nu v-a preluat ilegal, ci a fost angajata de conducerea asociatiei sa lucreze pentru toate scarile.

Daca vreti sa va detasati de aceasta asociatie, atunci trebuie sa va infiintati legal o asociatie noua, la judecatorie, in conformitate cu legile in vigoare (vezi cele scrise mai sus).
Ultima modificare: Marți, 28 Mai 2013
elga50, moderator
Norma in vigoare permite ca administrarea imobilelor sa fie realizata de administrator persoana fizica sau juridica,in cazul dvs este persoana juridica
Chiar daca ati renuntat la sistemul centralizat apa calda/caldura,va revine obligatia achitarii parti comune-functie de cota indiviza din contractul de vanzare cumparare apartament
1-Daca va asumati responsabilitatea sa nu achitati sumele lunar impuse,asociatia va putea initial aplica penalitati la restante iar in final poate demara procedura prevazuta de art 50,51 din L nr 230/2007 de recuperare debite in instanta
Decizia angajarii/incetarii de raporturi contractuale revine comitetului executiv
2-Femeia de serviciu se plateste aferent cota indiviza
3-Daca apreciati ca sunteti prejudiciati de firma de administrare sesizati oficial presedintele de asociatie sau serviciul specializat din primarie
Pe linga faptul ca sunt de acord cu cele doua mesaje de mai sus, va pot spune ca chiar asa trebuie sa se procedeze, iar costurile de care ati facut vorbire sunt absolut decente si ar trebui sa ”bateti in cuie” aceasta intelegere (banuiesc ca se lucreaza legal, pe baza de contract).
Asa cum spunea si @elga50, daca vreti, puteti sa va faceti propria asociatie de proprietari pe scara dvs., dar va spun de pe acum ca atata timp cat insasi persoanele care s-au ocupat pana acum de destinele asociatiei au renuntat, va va fi foarte greu sa-i determinati pe vecinii dvs. in acest sens.
Pe de alta parte, trebuie sa stiti ca destinele asociatiei dvs. nu stau in mana societatii care va administreaza - cum gresit crede multa lume - ci sta in mainile conducerii asociatiei (com. executiv - presedinte, comisia de cenzori. Eu am o vorba pe tema aceasta: comitetul executiv are vioara in mana si canta, iar administratorul danseaza si nu poate dansa aiurea, ci danseaza dupa melodie. Asta e! Toata chestiunea este sa stiti cu cine lucrati. Aceasta SC mai administreaza si alte asociatii in orasul dvs.? Are o buna reputatie si mai ales o buna bonitate? Daca da, atunci nu trebuie sa va ingrijorati, dar nici sa va culcati linistiti, ca cei cu FNI-ul, ci trebuie sa-i supravegheati permanent - prin propriile dvs. organe de conducere, comitetul executiv-comisia de cenzori.
Va doresc mult succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli la bloc gbrlcostache gbrlcostache Doresc sa stiu cine stabileste cum se impart cheltuielile pe apartament,la bloc(curent pe casa scarii, lift, femeie de seriviciu)? Unde se stabileste cum se ... (vezi toată discuția)
Trebuie sa platesc salariile de la asociatia de proprietari, daca am cerere ca nu mai locuiesc la adresa respectiva? Danuta_aga Danuta_aga in luna aprilie am facut cerere sa fiu scoasa de la cheltuielile asociatiti de proprietati( apa, curent, salubritate), motivul a fost faptul ca ne-am mutat in ... (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli cota parte indiviza bratubotan bratubotan La subsolul blocului a fost inlocuita coloana de apa calda. Pe scara sunt si apartamente care au centrala proprie de apartament. Cum se repartizeaza ... (vezi toată discuția)