o societate cu obiect activitate fabricare tamplarie lemn are materii auxiliare pe stoc pe care nu le mai foloseste in procesul de productie .Putem vinde materiile unei societati cu profil comert materiale constructii ?Materiile auxiliare sunt la pret furnizor cand vom vinde vom avea pretul tot cu adaos ,trebuie sa creez o alta gestiune sau vand direct din 3021 ?
intrebarea e: aveti in obiectul de activitate vanzare de materiale? daca nu puteti face vanzarea insa numai cu caracter "sporadic" activitatea de vanzare sa nu devina una periodica (ex. o data pe luna), si mai mult sa nu aiba caracter permanent.
Daca vindeti bunuri exact in forma in care le-ati achizitionat sunt considerate marfuri. Potrvit ordin 3055/2009:
154 - (1) În cadrul stocurilor se cuprind:
a) mărfurile, şi anume bunurile pe care entitatea le cumpără în vederea revânzării sau produsele predate spre vânzare magazinelor proprii;
Daca le vindeti la o societate comerciala trebuie transferate la marfuri in depozit cont 371.
Potrvit ordin 3055/2009: Contul 302 "Materiale consumabile"
Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa existenţei şi mişcării stocurilor de materiale consumabile (materiale auxiliare, combustibili, ambalaje, piese de schimb, seminţe şi materiale de plantat, furaje şi alte materiale consumabile).
Contul 302 "Materiale consumabile" este un cont de activ.
În situaţia aplicării inventarului permanent:
.....
În creditul contului 302 "Materiale consumabile" se înregistrează:
......
- valoarea la preţ de înregistrare a materialelor consumabile vândute ca atare (371);
Nu ati specificat exact ce materiale auxiliare sunt (care in functie de obiectul de activitate al d-voastra pot fi orice), si de aceea trebuie sa verificati daca in obiectul de activitate aveti comertul cu ridicata al acelor materiale auxiliare.
avem in obiectul de activitate vanzare en gros si en detail materiale constructii .ca si materii auxiliare sunt holsuruburi,balamale,grund etc.se vinde catre o alta societate comerciala sporadic nu permanent adica ,cred ca va mai fi peste mult timp .avem in stoc materie auxiliara cu o vechime de 1-2 ani care nu mai pot fi folosite in procesul de productie si atunci am decis sa le vindem catre o alta societate cu vanzare en-detail permanenta de materiale .vom pune un adaos de 1 % ,suntem multumiti ca le putem da numai sa nu le mai avem pe stoc .
Mat aux
adrianabresug
va rog sa imi spuneti cum inregistrez vanzarea de materie auxiliara ?ca sa fiu mai clara ,avem productie tamplarie lemn si folosim ca materie auxiliara lac ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.